۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۶
کد خبر: 83344409
T T
۵ نفر
جامعه المصطفی در ترویج دیپلماسی عمومی نقش آفرینی کند

قم – ایرنا - استاندار قم با اشاره به حضور طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف جهان در قم گفت: جامعه المصطفی العالمیه باید در ترویج دیپلماسی عمومی و پرورش سفیران فرهنگی نقش آفرینی کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز شنبه در بازدید از مرکز جامعه المصطفی العالمیه و در جمع مدیران این مرکز، بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی در تعاملات بین المللی تاکید کرد.


وی به اهمیت گفت وگوی ادیان و ارتقای ارتباطات بین المللی در سطح جهان اسلام اشاره و اضافه کرد: با توجه به حضور طلاب گوناگون از حدود ۱۳۰ کشور دنیا در جامعه المصطفی العاملیه، این مرکز می‌تواند در ایفای جایگاه محوری قم به عنوان جهان‌شهر تشیع در وحدت جهان اسلام و الگوسازی در مقوله فرهنگ، اثری شگرف داشته باشد.


وی رویکرد مدیریت استان در افزایش تعاملات علمی و فرهنگی با مرکزهای آموزشی را مورد توجه قرار داد و افزود: ضروری است، ارتباط بخش‌های اجرایی و مراکز علمی - آموزشی افزایش یابد تا از تمام ظرفیت‌های استان برای توسعه قم بهره بری شود.


وی با تاکید بر لزوم اِحصا و نیازسنجی مسائل فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در استان افزود: بخش‌های مختلفی در قم توانمندی ایده‌پردازی و ارائه راهکارهای عملیاتی دارند که این موضوع از جمله سیاست گذاری‌های کلان استان در برنامه توسعه قم است.


سرمست به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: یکی از مخاطبان مؤثر در تبیین این بیانیه مراکز حوزوی هستند که می‌توانند نقشی اساسی در این زمینه داشته باشند.


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن سال گذشته در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.


وی به تحقق شعار سال و توسعه متوازن قم تاکید و بیان کرد: برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری و رونق تولید در استان بستری مهم برای بهره مندی از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه به ویژه در تبیین پیوست‌های فرهنگی تحقق شعار سال در کارگروه فرهنگی و اجتماعی است.


‌همزمان با آغاز سال جدید رهبر معظم انقلاب، سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.


استاندار قم همچنین حضور طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف جهان در قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: جامعه المصطفی العالمیه نقشی اثرگذار در جذب گردشگر مذهبی و گردشگری سلامت دارد.


جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد. این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و شش حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ شناسی ارائه می‌دهد. دوره‌های اصلی جامعه المصطفی العالمیه به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود.


۷۴۰۶/ ۱۱۷۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha