۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83345742
T T
۰ نفر
فاز دوم بزرگترین نیروگاه آبی آسیای میانه در تاجیکستان  راه اندازی شد

تهران - ایرنا - واحد دوم نیروگاه برق آبی "راغون" تاجیکستان که بزرگ ‌ترین نیروگاه ‌در آسیای میانه است، برای یک دوره آزمایشی راه اندازی شد. قرار است این نیروگاه بر اساس طرح کاسا - 1000 به پاکستان و افغانستان برق رسانی کند.

به نوشته تارنمای اکی پرس، راه اندازی این نیروگاه برق آبی که قرار بود ماه آوریل سال جاری میلادی انجام شود چند ماه به تعویق افتاد و داده های رسمی از راه اندازی این نیروگاه همچنان نامشخص است.


نیروگاه برق آبی "راغون" یکی از شش نیروگاهی بود که ساخت آن در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶ به طور رسمی آغاز شد.


«امامعلی رحمان» رئیس جمهوری تاجیکستان به همراه مقاماتی از تاجیکستان و دیگر کشورها از جمله معاون مدیر اجرایی افغانستان، وزیر منابع آب ازبکستان، معاون وزیر انرژی روسیه، معون وزیر امور خارجه ایتالیا، و معاون رئیس بانک جهانی در مراسم راه اندازی این نیروگاه حضور داشتند.


نیروگاه آبی راغون یکی از بزرگترین طرح های عمرانی در دنیا است که در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق دوشنبه در تاجیکستان با ظرفیت تولید ۳۶۰۰ مگاوات واقع شده است.


کارفرمای اصلی این پروژه، وزارت انرژی جمهوری تاجیکستان می‌باشد.


نیروگاه راغون، یکی از بزرگ ترین نیروگاه ها در آسیای میانه، است که قدرت تأمین نیروی برق و آب تمام آسیای میانه را دارا است. همچنین قرار است بر اساس طرح کاسا - ۱۰۰۰ از این نیروگاه و همچنین یک نیروگاه در قرقیزستان برق مورد نیاز افغانستان و پاکستان در آسیای میانه تامین شود.


**آساق **۹۴۷۰**۱۶۶۳**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha