۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83345759
T T
۰ نفر
مدیرکل گمرک سمنان: صادرات با تمرکز بر بهره وری در تولید افزایش می یابد

سمنان- ایرنا- مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: توجه به بهره وری کالاهای تولیدی از راهبردهای اصولی برای افزایش صادرات کالا در سمنان باشد.

علی سعدالدین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان کالاهای صادراتی سمنان در بخش صنایع با وجود تحریم‌ها افزایش یافته و دولت باید حمایت ویژه ای از این بخش در سال ۹۸ انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: در ۲ ماه گذشته ارزش دلاری کالاهای صادراتی سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دست کم ۵۰ درصد افزایش یافت که این حجم از درآمدزایی با وجود تحریم‌ها بی نظیر است.

مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، بسیاری از کشورهای اروپایی و منطقه خواستار واردات کالا از مبدا ایران به کشورهای خود هستند.

سعدالدین با بیان اینکه توجه به کیفیت کالاهای تولیدی در افزایش صادرات در ماه‌های گذشته از سمنان تأثیر گذار بوده است، گفت: نوسازی ماشین آلات خط تولید باید مدنظر بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد.

مدیرکل گمرک سمنان اضافه کرد: ارز آوری برای کشور با صادرات کالا در ماه‌های آینده از گمرک سمنان ادامه می‌یابد و در ۲ ماه گذشته ارزش ارزی کالاهای صادراتی از سمنان به کشورهای جهان دست کم ۴۰ میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد: اکنون دست کم ۲۵ کشور جهان خواهان واردات کالا از سمنان به کشورهای خود هستند که با بازاریابی و افزایش تعامل‌های منطقه‌ای می‌توان بازارهای جهانی را گسترش داد.

مدیرکل گمرک استان سمنان تاکید کرد: صنایع صادرات محور برای خنثی سازی فشارهای خارجی و ثبات اقتصادی در کشور نیازمند حمایت ویژه است

به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳