۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳
کد خبر: 83345863
T T
۰ نفر
مراتع منابع طبیعی استان تهران بصورت شبانه روزی محافظت می شود

تهران- ایرنا- سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش خطر وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی تیم های یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه روزی ار عرصه های جنگلی و مرتعی محافظت می کنند.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، احمد طاهری که در جلسه ستاد هماهنگی پیشگیری و اطفا حریق این اداره کل سخن می‌گفت با اشاره به اینکه تمامی نیروهای منابع طبیعی برای مواقع اضطراری و مقابله با هرگونه آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی باید آمادگی کامل را داشته باشند بیان کرد: تیم های یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تا پایان فصل گرما از مراتع جنگلی و مرتعی استان محافظت می کنند.


وی افزود: به منظور جلوگیری از گسترش آتش و کاهش آسیب به درختان و پوشش‌های مرتعی لازم است به محض وقوع آتش سوزی ضمن حضور به موقع و سریع نیروهای منابع طبیعی به محل حادثه، موضوع به اطلاع آتش نشانی، ارتش و دیگر دستگاه‌های مؤثر رسانده شود.


طاهری به آتش سوزی‌های اخیر که در استان تهران به وقوع پیوسته اشاره کرد و در همین ارتباط اظهار داشت: در تعطیلات اخیر چندین مورد آتش سوزی محدود در عرصه‌های مرتعی و جنگلی شمیرانات اتفاق افتاد که بلافاصله نیروهای منابع طبیعی به همراه عوامل آتش نشانی، ارتش و دیگر دستگاه‌های مرتبط به محل حادثه اعزام شدند و با اقدامات لازم از گسترش آتش جلوگیری به عمل آورده و به اطفای آن پرداختند.


این مسئول منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع جزو سرمایه ملی و متعلق به همه نسل هاست از عموم مردم درخواست کرد، هنگام مراجعه به طبیعت مراقب این منابع ارزشمند باشند و ضمن رعایت نکات ایمنی از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها جداٌ پرهیز کرده و از رها کردن بطری‌های شیشه‌ای خودداری کنند چرا که بر اثر یک سهل انگاری و بی احتیاطی خسارات جبران ناپذیری متوجه طبیعت خواهد شد.


طاهری یادآور شد: در هنگام وقوع آتش سوزی و مشاهده آن نیاز است که مردم مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.


وی بیان کرد: آموزش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با شیوه‌های اطفا حریق عرصه‌های جنگلی و مرتعی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.


در روز شانزدهم خردادماه بخشی از مراتع منطقه لشکرک دچار آتش سوزی شد.


تهرام/‏۷۲۴۳ /‏/‏۱۳۴۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha