۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 83348311
T T
۰ نفر
اسلام آباد اجازه عبور هواپیمای مودی از حریم هوایی پاکستان را صادر کرد

تهران - ایرنا -پاکستان اجازه عبور هواپیمای نارندرا مودی نخست وزیر هند از حریم هوایی این کشور برای شرکت در نشست سازمان همکاری هایی شانگهای در قرقیزستان را صادر کرد

به گزارش تارنمای بیزینس تودی، نشست سازمان همکاری‌های شانگهای که قرار است ۱۳ و ۱۴ ژوئن (۲۳ و ۲۴ خرداد) در بیشکک قرقیزیستان برگزار شود، میزبان رهبران کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان خواهد بود.

پاکستان روز ۲۶ فوریه پس از حمله نیروی هوایی هند به اردوگاه گروه تروریستی «جیش محمد» در "بالاکوت" پاکستان در پی حملات این گروه به شهر "پولوانا"ی هند، حریم هوایی خود را به طور کامل بست و از آن پس تنها دو مسیر هوایی واقع در جنوب پاکستان باز است.

دولت هند از پاکستان خواسته بود تا آسمان این کشور را بر روی هواپیمای عبوری حامل «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند به مقصد محل برگزاری اجلاس شانگهای در بیشکک باز کند و پاکستان نیز دیروز دوشنبه ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) اجازه پرواز هواپیمای نخست وزیر هند از حریم هوایی این کشور را صادر کرد.

سخنگوی وزیر امور خارجه هند اعلام کرده بود که هیچ گونه دیدار دو جانبه ای میان سران پاکستان و هند در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای برنامه ریزی نشده است.

آساق **۹۴۷۰**۱۶۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha