۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۱
کد خبر: 83349393
T T
۰ نفر

اعتراض فعالان زیست محیطی در آلمان

۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۱
کد خبر: 83349393
اعتراض فعالان زیست محیطی در آلمان

تهران – ایرنا – دهها تن از فعالان محیط زیست عضو گروه «قیام علیه انقراض» روز سه شنبه خود را به نرده های دفتر صدارت «آنگلا مرکل» قفل و زنجیر کردند و از وی خواستند وضعیت فوق العاده زیست محیطی در کشور اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، این افراد کلید قفل زنجیرها را به ۱۳ وزارتخانه آلمان ارسال کردند تا قفل‌ها را باز کنند و همچنین در نامه‌هایی از نهادهای مزبور خواستند مطالبات شأن از جمله کاهش مؤثر انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر تا سال ۲۰۲۵ را مورد توجه قرار دهند.

یکی از معترضان دراین خصوص گفت: سیاست فعلی آب و هوایی، آینده ما را به خطر می‌اندازد. ما مجبور خواهیم شد هزینه‌های فیزیکی انفعال دولت دراین زمینه را تحمل کنیم.

معترض دیگری هدف از اقدام این گروه را افزایش سطح آگاهی‌ها در مورد فاجعه زیست محیطی عنوان کرد و گفت: از مطبوعات و سیاستمداران می‌خواهیم در مورد بحران آب و هوایی حقیقت را بگویند و وضعیت فوق العاده زیست محیطی اعلام شود.

گروه «قیام علیه انقراض» یک جنبش بین المللی است که با متوسل شدن به نافرمانی مدنی غیرخشونت بار، خواستار تغییرات فوری برای به حداقل رساندن خطر انقراض انسانی و فروپاشی اکولوژیکی است.

اعضای انگلیسی این گروه ماه گذشته با برپایی اعتراضاتی در انگلیس، عملکرد چند منطقه از پایتخت این کشور را مختل کردند.

پاریس نیز چندی پیش صحنه اعتراض فعالان زیست محیطی عضو این گروه بود. این تجمع اعتراض برای مورد توجه قرار دادن روند رو به کاهش گوناگونی زیستی روی کره خاکی، برگزار شد.

سازمان ملل به تازگی در گزارشی هشدار داد که یک میلیون از هشت میلیون گونه‌های جانوری و گیاهی روی کره زمین، در معرض خطر انقراض قرار دارند.
گروه قیام علیه انقراض سال گذشته در انگلیس شکل گرفت و به یکی از جنبش‌های زیست محیطی به سرعت در حال رشد در جهان تبدیل شد.
این گروه حامی اقدامات غیرخشونت بار در نافرمانی‌های مدنی است تا دولت‌ها به اعلام وضعیت فوق العاده زیست محیطی وادار شوند تا از این طریق میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش و جلوی روند نابودی گوناگونی زیستی گرفته شود.

اروپام **۹۱۰۹** ۱۶۲۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha