۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 83350156
T T
۰ نفر
اعراب از جیب خود خرج کنند نه فلسطین

تهران- ایرنا- صائب عریقات دبیر کل سازمان آزادیبخش فلسطین خطاب به برخی کشورهای عرب شرکت کننده در نشست اقتصادی بحرین گفت که نهضت فلسطین را برای منفعت خود تضعیف نکرده و از جیب خود خرج کنید.

عریقات در مصاحبه با روزنامه آنلاین "تایمز آو اسرائیل" گفت، کشورهای عربی برای تبادل منافع با آمریکا باید از جیب خودشان هزینه کنند نه فلسطینی‌ها.

روز ۴ و ۵ تیر ماه یک کنفرانس اقتصادی در بحرین با ابتکار آمریکایی‌ها برای اجرای طرح معامله قرن برگزار خواهد شد که همپیمانان عربی واشنگتن برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند.

فلسطینی‌ها قاطعانه شرکت در این کنفرانس اقتصادی را رد کرده‌اند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم اعلام کرد که فلسطینی‌ها نتایج حاصل از این کنفرانس را نمی‌پذیرند.

عریقات در ادامه گفت که فلسطینی‌ها نارضایتی خود نسبت به میزبانی بحرین از این کنفرانس اقتصادی را اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به بحرین افزود: به آنها گفتیم، 'چرا شما باید میزبان این کنفرانس باشید وقتی که ما آنجا نیستیم؟ این حق شما نیست. '

مقام ارشد جنبش فتح تصریح کرد که رهبری فلسطین با کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس ارتباط برقرار کرده و به آنها اجازه تصیمیم گیری از جانب فلسطینی‌ها را نداده است.

عریقات معتقد است که جرد کوشنر طراح معامله آمریکایی قرن از بیانیه‌های علنی هیأت‌های عربی در این نشست خرسند نخواهد شد.

وی اظهار داشت: این کنفرانس در منامه بزرگ‌ترین شکست و آبروریزی برای کوشنر خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد خود را همراه با یک تیم مأمور به ارائه توافق صلح برای پایان نزاع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کرده است.

عریقات در ادامه اعلام کرد که تشکیلات خودگردان در تلاش برای جمع آوری امضای دهها کشور از سراسر دنیا است تا از راه حلی برای پایان جنگ اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و همچنین عدم پیروی برخی کشورها از آمریکا برای انتقال سفارتشان به قدس حمایت کنند.

وی از دریافت ضمانت‌هایی در این مورد از کانادا، ژاپن، چین و روسیه و کشورهایی در اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب خبر داد.

عریقات همچنین به تغییرات موجود در جبهه آزادیبخش فلسطین و جنبش فتح اشاره و تاکید کرد که نتانیاهو و دولت ترامپ در تاریخ محو خواهند شد.

دولت ترامپ از زمان آغاز کار خود در اوایل سال ۲۰۱۷ اقدامات بسیاری را در حمایت از صهیونیست‌ها انجام داده است.

از مهمترین اقداماتی که خشم فلسطینی‌ها و جهان اسلام را برانگیخت انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا از تل آویو به شهر قدس بود.

/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha