۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83350171
T T
۰ نفر
هشدار معاونت غذا دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خرید کالاهای تقلبی

رشت - ایرنا - معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان درباره خرید و مصرف کالاهای تقلبی هشدار داد.

گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به ایرنا حاکیست، زهرا حصاری معاون غذا و دارو این دانشگاه گفت: در زمان خرید و قبل از مصرف کالاهای سلامت محور، از اصالت آنها اطمینان حاصل شود.

وی اظهار داشت: صرفاً داشتن برچسب اصالت کالا بر روی بسته بندی نشان دهنده اصل بودن کالا نیست و برای تأیید اصالت محصول باید کد ١٦ رقمی پوشیده شده بر روی برچسب را به شماره ‪۲۰۰۰۸۸۲۲‬ پیامک کرده و در صورت دریافت جواب تائید، آن کالا واجد اصالت است.

وی خاطر نشان کرد: مواردی دیده شده، که سودجویان با الصاق برچسب‌های جعلی و یا لیبل های کالاهای مجاز دیگر بر روی محصولات غیر مجاز یا تقلبی مبادرت به فریب مشتریان می‌کنند و بارها مشاهده شده خریداران با دیدن برچسب کنترل اصالت بر روی کالا، اعتماد کرده و از روش یاد شده، استعلام نمی‌کنند که این امر منجر به بروز مشکلات و نهایتاً استفاده از کالای غیر مجاز و تقلبی با برچسب جعلی می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه اظهار داشت: به همت اداره نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه در اردیبهشت ماه امسال، هزار و ۸۸۶ عدد کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق توقیف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این میزان کالای قاچاق به ارزش ۱۱۲ میلیون و ۵۳۰ هزار ریال کشف و توقیف شد، اضافه کرد: پرونده واحدهای متخلف برای رسیدگی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شده است.

۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha