آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- پانزدهمین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت پدیده روز پنجشنبه به ریاست قاضی سید هادی منصوری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه کیفرخواست تعدادی دیگر از متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد و رئیس دادگاه از وکلای مدافع خواست با توجه به اظهارات موکلانشان، مدارک استنادی خود را در زمینه بازگرداندن اموال سهامداران در مدت اعطایی توسط دادگاه ارائه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز در این جلسه گفت: جلسات دادرسی بسیار خوب برگزار شد و با توجه به هماهنگی های انجام شده بین دستگاه قضایی و ستاد تدبیر، تصمیمات خیلی خوبی درجهت حفظ اموال شرکت گرفته شده است که اعلام خواهد شد.

غلامعلی صادقی افزود: تعدادی از متهمان از فرصت اعطایی استفاده کرده و در جهت بازگرداندن اموال تلاشهایی صورت داده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: ما در اجرای دستور دادگاه مکلف هستیم و پس از اتخاذ تصمیم دادگاه، رای صادره را با قاطعیت و سرعت اجرا خواهیم کرد.

صادقی گفت: در فضای مجازی برخی شیطنت ها انجام شد که خوشبختانه این حرکات با مشارکت خود سهامداران کنترل و خنثی و اطلاع رسانی مناسبی نیز انجام شد و این مسیر را با قوت و قدرت ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: از مردم می خواهیم اطلاعات خود را تنها از طریق مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان رضوی پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: از مالباختگان و افکار عمومی نیز می خواهیم با متانت و آرامش برای اجرای رای دادگاه تعامل داشته باشند تا منافع شکات و سهامداران تامین شود و خبرهای خوبی در این زمینه بشنویم.

رئیس دادگاه نیز در پایان این جلسه گفت: مردم از خدمتگزاران خود در دستگاه قضایی انتظار اجرای عدالت را دارند و انشاء الله با تمام توان در جهت پاسخگویی به این خواست به حق گام برخواهیم داشت.

سید هادی منصوری افزود: دادرسی دادگاه در خصوص متهمانی که آخرین دفاع از آنان گرفته شد پایان یافت و متهمان و وکلای آنان ظرف مدت یک هفته فرصت دارند تا لوایح و مستندات خود را تسلیم دادگاه کنند و دادگاه نیز پس از بررسی تمام اسناد و مدارک و اقدامات لازم در مهلت قانونی رای خود را صادر خواهد کرد.

رسیدگی به اتهامات شرکت پدیده در صحن دادگاه با حضور ۲۲ متهم در قالب پرونده ای ۱۰۰ جلدی به ریاست قاضی سید هادی منصوری از ۲۲ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شده است.
عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده توسط سازمانهای مسئول، عدم دریافت مجوزهای لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیرواقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی و عدم رعایت حقوق بیت المال از جمله مواردی است که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سازمان امور اراضی کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شده است.
پیش از این با برپایی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی در مشهد دو پرونده مربوط به تخلفات شرکت سرمایه گذاری پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان نیز رسیدگی و احکام متهمان اعلام شد.
فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیر مجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاه های ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.
مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیت های کل پروژه متوقف شد.
حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه های جدی مسئولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل 'ستاد تدبیر' در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.
پیرو این اقدامات بود که مدیر عامل جدید گروه شرکتهای پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اعلام کرد ۴۵ شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد کرده‌اند.
هم اکنون گروه شرکتهای پدیده در قالب شش شرکت اصلی و دو مؤسسه وابسته در حال فعالیت است و دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین دو هزار نفر در بخشهای مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.

۷۵۰۵/۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha