به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در دومین روز سفر خود به تبریز و بازدید از محورهای مواصلاتی استان، فرمان آغاز عملیات اجرایی قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه را صادر کرد.
بر اساس این گزارش، طول این قطعه، ۳۲ کیلومتر بوده و اعتبار پیش بینی شده برای بهره برداری از آن، چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است.
بهره برداری کامل از این پروژه، علاوه بر کاهش مدت زمان سفر مسافران، در کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش تصادفات رانندگی، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
در این آئین، پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از نمایندگان مردم استان در مجلس، وزیر راه و شهرسازی را همراهی میکردند.
احداث آزاد راه ارومیه-تبریز به طول ۱۳۰ کیلومتر در قالب ۵ قطعه به شرح زیر می باشد؛
قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه میباشد؛ قطعه دوم به طول ۱۵.۵ کیلومتر خاکریز میانگذر دریاچه ارومیه میباشد؛ قطعه سوم به طول ۲۹ کیلومتر از ساحل شرقی دریاچه ارومیه تا سه راهی سرای (جزیره اسلامی) میباشد مسیر مصوب این قطعه عبور محور از پیرامون جزیره اسلامی یا گزینه ساحلی دریاچه ارومیه میباشد ولی بنا به درخواست مقامات استانی و طرف مشارکت جهت تغییر کریدور در این قطعه از گزینه ساحلی به گزینه کوهستانی با احداث تونل، مطالعات زیست محیطی و مطالعات مسیر همزمان در حال انجام است. بدیهی است پس تصویب مطالعات و اخذ مجوز مربوطه انتخاب گزینه نهایی خواهدشد. درصورت انتخاب گزینه کوهستانی طول این قطعه ۱۹ کیلومتر خواهد شد.
قطعه چهارم به طول ۲۹ کیلومتر از سه راهی سرای تا سه راهی خاصبان میباشد. در این قطعه با احداث یک باند دو خطه جدید به موازات مسیر ۲ خطه موجود، این محور به درجه آزادراهی ارتقا مییابد.
قطعه پنجم به طول ۳۲ کیلومتر از سه راهی خاصبان تا تبریز (کیلومتر ۷ آزادراه تبریز-سهند) میباشد که با توجه به وجود مطالعات مصوب لازم است تا شرکت سرمایه گذار پیمانکار وابسته به خود را جهت انعقاد قرارداد اجرایی معرفی نماید که تاکنون به دلیل عدم تامین اعتبارات سهم دولت، سرمایه گذار تمایلی برای ورود به این قطعه نشان نداده است.
۵۱۸/۶۱۲۰
نظر شما