۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 83352987
T T
۰ نفر
امام جمعه لواسان: تبعیض در اجرای قانون مردم را به نظام بدبین می کند

تهران- ایرنا- امام جمعه لواسانات با اشاره به تغییر کاربری و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در لواسان خطاب به مسئولان مربوطه تاکید کرد: باید قانون کامل اجرا شود، اما اول از زورمندان و خواص شروع کنید، بعد سراغ ضعفا و مردم عادی بروید؛ تبعیض در اجرای قانون و استفاده از نام امام جمعه و دیگران، مردم را به نظام و انقلاب بدبین می کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های این هفته نماز عبادی - سیاسی جمعه لواسانات از توابع شهرستان شمیرانات افزود: اگر عموم مردم اجرای مساوی قانون را بین اغنیا و ضعفا لمس کنند، به راحتی به حکم شما تمکین می کنند.

وی خطاب به مسئولان قضایی، جهاد کشاورزی، شهرداری، منابع طبیع و محیط زیست تصریح کرد: اگر می‌خواهید با تخلف مقابله کنید، چرا دیوارهای سر به فلک کشیده شده شهرک باستی را تخریب نمی‌کنید که هم خلاف قانون است و هم دهان‌کجی به مردم؟ چرا به ویلاهایی که در بستر رودخانه، منابع طبیعی و محیط زیست و زمین‌های کشاورزی ساخته شده و سر به فلک کشیده، بافت روستاها و محیط زیست لواسان را زشت کرده و لواسان را به ۲ طبقۀ کاملاً متمایز فقیر و غنی تبدیل کرده است هیچ توجه و عنایتی ندارید؟ چرا ویلایی که حکم تخریب داده شده و باید تا اول اردیهشت تخریب شود، معطل مانده است؟ این تبعیض خطرناک است.

لواسانی تصریح کرد: هر از گاهی جهاد کشاورزی آمار می‌دهد که ما برای احیای زمین‌های کشاورزی و اجرای قانون، بنا و دیوارکشی های غیرمجاز را تخریب کرده ایم و این اقدام جسورانه و قاطعانه است؛ در نمونۀ آخری هم که در کُند سفلی و کُند علیا بود رسماً اعلام کردند که رویاهای سازندگان ویلاهای غیرمجاز نقش برآب شد! اما بنده رفتم از نزدیک تخریب‌ها را مشابه کردم و طبق معمول اکثراً دیوارهای مردم بومی تخریب شده بود اما ویلاهایی که چون قارچ در بافت روستایی لواسان سبز شده‌اند، دست نخورده باقی مانده است.

خطیب جمعه لواسانات ادامه داد: وقتی بازدید کنید ملاحظه می شود که ۲۵ دیوار و کمی بنا تخریب شده است، اما دریغ از اینکه دیوار یکی از ویلاهای لاکچری تخریب شده باشد؛ این یعنی تبعیض در اجرای قانون که متاسفانه در لواسان زیاد می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: تخریب اضافه بنای دختر وزیر سابق آنقدر طول می‌کشد که شامل مرور زمان شود و آنگاه به کسی که ۱۰ سال پیش پایان کار گرفته است، اخطاریه می‌دهند که طبق رأی جدید کمسیون مادۀ ۱۰۰ باید خانۀ شما تخریب شود؛ این یعنی عدالت؟

لواسانی خطاب به مسئولان متولی گفت: اگر واقعاً دنبال اجرای قانون هستید، یکی از ویلاهای لاکچری که در منابع طبیعی، محیط زیست، زمین‌های کشاورزی و بستر رودخانه سر به فلک کشیده و جلو چشم همگان است را تخریب کنید وگرنه کاری جز نابودی عدالت و گسترش فساد انجام نمی دهید.

امام جمعه لواسانات اظهارداشت: آقایان بدانند فساد از خواص یعنی اشراف، آقازاده ها، پارتی‌دارها و سرشناسان شروع می‌شود؛ به عامه مردم سرایت و کل جامعه را فاسد می‌کند، لذا مبارزه با فساد هم باید از خواص شروع شود و آنگاه که ویلاهای خواص و بناهای آنان تخریب شد نوبت به عامۀ مردم می‌رسد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اما هرچه ما در این چند سال دیده‌ایم اجرای قانون برای عامۀ مردم به ویژه بومی های لواسان و اقشار ضعیف بوده و خوش‌نشینان و صاحبان ثروت و قدرت مشمول مرور زمان شده‌اند و در حاشیۀ امنی به تفریح مشغول هستند.

خطیب جمعه لواسانات اذعان داشت: قانونِ بد، بهتر از بی‌قانونی است اما تبعیض در قانون از بی قانون هم خطرناک تر است؛ این تبعیض مسیر حق را عوض و ناحق و فساد را در جامعه نهادینه می‌کند.

وی با بیان اینکه تبعیض در اجرای قانون کمرشکن خواهد بود تاکید کرد: قطعاً دولت باید قوانین مشکل ساز را از طریق مجلس اصلاح و قانون صحیح را اجرا کند.

لواسانی تصریح کرد: باوجود قدم‌های مثبتی که برداشته شده، متأسفانه هم خلاء قانونی داریم و هم قانون‌گریزان و قانون‌فروشانی که قانون را با پول، رشوه، پارتی و امثال آن زیرپا می‌گذارند و اینگونه حیات اجتماعی مردم و نظام اسلامی را به خطر می‌اندازند؛ اگر سه قوه با آنها مقابله نکنند خطری جدی نظام جمهوری اسلامی و جامعۀ ما را تهدید می کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: آمریکا دشمنی است که برای نابودی ما آمده اما خطر اصلی در درون ماست، قانون‌گریزان و قانون‌فروشانی که از درون چون موریانه نظام و جامعه را می‌خورند و چه‌بسا ظاهری آراسته دارند، خطر عمده تری هستند.

وی در ادامه نیز ضمن بیان اینکه نخست‌وزیر ژاپن برای میانجی گری برای مذاکره ایران و آمریکا به کشورمان آمد و رهبر هم آب پاکی را روی دست او ریختند که مذاکره امکان ندارد افزود: ما تجربه تلخی از مذاکرات قبلی در چارچوب برجام داریم که به هیچ وجه آن را تکرار نمی‌کنیم.

امام جمعه لواسانات تاکید کرد: راهکار قطعی، مقاومت فعالانه است نه مذاکره زیر فشار؛ باید باور داشته باشیم در صورت مقاومت ما، فروپاشی آمریکا و اوج گرفتن جمهوری اسلامی نزدیک است.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷ / ‬ ۱۰۰۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha