ایران ظرفیت برگزاری رقابت های بین المللی دارد

تهران- ایرنا- ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک در بیستمین دوره رقابت های دوومیدانی قهرمانی نابینایان ایران گفت: ایران در بخش توسعه زیرساخت و تربیت نفرات در رشته های پارالمپیکی رشد چشمگیری دارد و می تواند میزبان مسابقه های بزرگ جهانی باشد.

«ون رووم» روز شنبه و در پایان رقابت‌های دوومیدانی نابینایان و کم بینایان قهرمانی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ روز حضور در ایران و بازدید از امکانات ورزش‌های پارالمپیکی تجربه جالبی بود. ایران نه تنها در بخش تربیت نخبگان پارالمپیکی حرفی برای گفتن دارد بلکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی آن نیز مطابق با استانداردهای بین المللی است و می‌تواند تورنمنت‌های بزرگ را میزبانی کند. همچنین داوران ایرانی با قوانین رقابت‌های نابینایان آشنایی کامل دارند.

وی افزود: نکته‌ای بسیار مهم، توسعه ورزش نابینایان است که بدون شک برخی از ورزشکاران دوومیدانی کار ایران قابلیت کسب مدال در رقابت‌های جهانی و پارالمپیکی را دارند.

رووم خاطر نشان کرد: به نمایندگی از کمیته بین المللی پارالمپیک بر تمامی مراحل برگزاری رقابت‌های دوومیدانی نابینایان و کم بینایان قهرمانی ایران، نظارت دارم و نتایج این مسابقات را به کمیته گزارش خواهم تا در رنکینگ جهانی ورزشکاران محاسبه شود.

وی در ارزیابی خود از عملکرد ورزشکاران ایرانی افزود: از نحوه برگزاری و رقابت ورزشکاران ایرانی بسیار شگفت زده هستم و با توجه به قابلیت‌هایی که در داوری، ورزشکاران و امکانات در ایران وجود دارد این کشور در آینده می‌تواند در ورزش‌های پارالمپیکی حرفی برای گفتن در سطح جهان و پارالمپیک داشته باشد.

رووم عنوان کرد: با قابلیت‌هایی که در ایران وجود دارد پیشنهاد می‌کنم که اولویت را در میزبانی تورنمنت‌های بین المللی بگذارید زیرا ورزشگاه آفتاب تهران تمام امکانات موجود در سطح بین المللی را دارا است و محوطه گرم کردن ورزشکاران استاندارد لازم را دارد. همچنین پیست‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که ورزشکاران نابینای این رشته به راحتی در فضای مسابقه قرار می‌گیرند.

رقابت‌های دو و میدانی نابینایان و کم‌بینایان قهرمانی ایران و انتخابی تیم ملی از روز پنج شنبه (۲۳ خرداد) در مجموعه آفتاب انقلاب آغاز و عصر روز گذشته (جمعه) با معرفی نفرات و تیم‌های برتر به پایان رسید. در این دوره از رقابت‌ها ۲۰۰ دوومیدانی کار نابینا (۸۲ زن و ۱۱۸ مرد) حضور داشتند.

«ون رووم» هلندی به عنوان نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک بر این رقابت‌ها نظارت داشت.

در بخش زنان این رقابت‌ها تیم همدان عنوان قهرمانی را به دست آورد. همچنین در بخش مردان این رقابت‌ها همدان در جایگاه نخست ایستاد، تهران دوم شد و فارس به عنوان سومی دست یافت.

این رقابت‌های حکم انتخابی تیم ملی دارد زیرا نفرات برتر بیستمین دوره رقابت‌های دوومیدانی نابینایان قهرمانی کشور با صلاحدید کادر فنی به رقابت‌های امارات اعزام می‌شوند. این رقابت‌ها در آبان ماه امسال برگزار می‌شود و حکم گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد.

ورزشی **۲۰۵۲**۱۰۶۷**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha