۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1182
کد خبر: 83353922
T T
۰ نفر
پیمانکار متروی اهواز به بیشتر تعهدات خود عمل نکرده است

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان درخصوص آخرین وضعیت پروژه مترو اهواز گفت: پیمانکار این پروژه تعهدات بسیاری داده بود اما تاکنون به بیشتر آنها عمل نکرده و از این انتقاداتی به آن وارد است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در حاشیه آئین بهره برداری از مسیر ارتباطی جنوب به شمال تقاطع غیر همسطح شهید کجباف (چهارشیر) اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: قرار بود شهرداری اهواز و دولت هرکدام سهم مشخصی در این پروژه داشته باشند که دولت تقریباً به بیشتر تعهد ۶ هزار میلیارد ریالی خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اهواز در ۱۲ سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه کرده است، افزود: شهردار سابق و سرپرست فعلی شهرداری اهواز در تلاش بوده تا از طریق دارایی و املاک شهرداری این پروژه را پیش ببرند.

شریعتی بیان کرد: در تلاش هستیم تا از طریق اوراق مشارکت، دارایی‌های شهرداری و توافق با پیمانکار روند تکمیل این پروژه را سرعت ببخشیم هرچند که در عزم و اراده پیمانکار پروژه انتقاداتی وجود دارد.

وی همچنین درخصوص پروژه شهید کجباف در میدان شهید بندر (چهارشیر) اهواز یادآور شد: قرار بود کل این پروژه تا پایان امسال تکمیل شود اما تاکنون ۳۵ درصد آن باقی مانده که امیدواریم در مدت یکسال به اتمام برسد.

همایون یوسفی یکی از نمایندگان مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون نیز در این خصوص گفت: در بودجه سال ۹۷ مبلغ ۲ میلیارد دلار برای مترو در کشور اختصاص یافت که سهم شهرداری‌ها برای تکمیل پروژه مترو در هر شهر ۱۵ درصد کل اعتبار مترو آن شهر است که امیدواریم شهرداری اهواز با تأمین این مبلغ سبب تسریع در تکمیل متروی اهواز شود.

بیش از ۱۳ سال پیش کلنگ پروژه قطار شهری اهواز بر زمین زده شد، اما با گذشت سال ها و وعده مکرر مسئولان برای راه اندازی فازهایی از آن در آینده نزدیک، شهروندان اهوازی همچنان چشم انتظار راه اندازی آن و کاستن بار ترافیکی در این کلانشهر هستند.
پروژه قطار شهری اهواز از اواخر پارسال تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است. حسین حیدری یکی از اعضای شورای شهر اهواز مدتی پیش پیشرفت ۳۰ درصدی این پروژه در طول سالیان گذشته را مایه شرمساری خوانده بود.

۹۸۸۷ / ‏‬ ۶۰۳۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha