۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83360465
T T
۰ نفر

امام جمعه شهرکرد

مساجد در مناطق محروم توسعه یابد

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰
کد خبر: 83360465
مساجد در مناطق محروم توسعه یابد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با توجه به اهمیت مساجد در جامعه گفت : مساجد ظرفیت بالایی برای گسترش فرهنگ و ترویج احکام دین مبین اسلام در مناطق محروم روستایی و عشایری دارند بر این اساس مساجد در مناطق محروم توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مساجد بهترین پایگاه اجتماعی، مذهبی هر منطقه مسکونی و آبادی است که می‌توان با استقرار علمای روحانی و مبلغ دینی، افراد ساکن محل را در راستای بصیرت افزایی و تشویق به انجام فرایض دینی از جمله فریضه نماز جماعت سوق داد.

وی از تأخیر در تعمیر و تکمیل خانه‌های عالم و مساجد مناطق روستایی عشایری " بازفت " و "صمصامی" گلایه و تصریح کرد: تکمیل و فعال سازی این اماکن معنوی همت همه دستگاه‌های اجرایی و متولی را می‌طلبد.

امام جمعه شهرکرد از مسئولان فرهنگی و اجتماعی استان خواست تا برای تعمیر، ساماندهی و فعال سازی خانه‌های عالم جهت استقرار مبلغ دینی و مساجد در مناطق کمتر برخوردار استان اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: فعال بودن بخش عمده‌ای از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاهای چهارمحال و بختیاری سبب شده است ساختار منسجمی در خصوص رشد و توسعه فرهنگی و هنری این مناطق شکل گیرد.

جعفر مردانی با اشاره به اینکه، برنامه ریزی فرهنگی در روستاها به عنوان بخشی از فرآیند توسعه پایدار روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن در جنگ نرم، باید با تقویت پایگاه‌های دینی مذهبی در مناطق روستایی جوانان و نوجوانان زمینه بصیرت افزایی را فراهم کرد.
به گفته وی، یکی از نهادهایی که در همین راستا می‌تواند کارکردهای فرهنگی مؤثری در روستاها داشته باشد، کانون فرهنگی هنری مساجد است که باید تقویت و پویا شوند.

مردانی، توسعه کانون‌ها و هیأت امنای مساجد در مناطق روستای و عشایری استان را از مهمترین رویکردهای نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته عنوان و تصریح کرد: مساجد روستایی می‌تواند نقش مؤثری در معرفی ایده‌ها و فعالیت‌های مؤثر روستاها و شناسایی این ظرفیت‌ها نیروهای انسانی محل باشند.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه به اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای احداث، تعمیر و بازسازی مساجد سطح استان در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: از این میزان اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مجید نظری از وجود یکهزار و ۹۰۰ طرح نیمه تمام در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: تکمیل طرحهای نیمه تمام بر حسب اولویت امسال در دستورکار قرار دارد که ساماندهی مساجد مناطق محروم استان از جمله آنهاست.

وی با اشاره به وجود ۱۰ خانه عالم و ۱۳ مسجد نیمه تمام در مناطق روستایی عشایری بازفت و صمصامی شهرستان کوهرنگ افزود: برای تکمیل و ساماندهی این تعداد بنای فرهنگی، معنوی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با تمهیدات اندیشیده شده امسال تأمین خواهد شد.

معاون امر هماهنگی عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از احداث ۳ باب مسجد در سایت مسکن مهر شهرهای فرادنبه، لردگان و شلمزار در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تکمیل این بناهای معنوی در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای حدود یکهزار مسجد در مناطق شهری، روستایی و عشایری است که بنا بر گفته مسئولان متولی ۸۰ درصد مساجد استان نیاز به تعمیر، تجهیز و بازسازی دارد.

۶۱۹۹/‏۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha