۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹
کد خبر: 83363933
T T
۰ نفر
مارک اسپر به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا به کنگره معرفی شد

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا "مارک اسپر" را به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر دفاع این کشور معرفی کرد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، اگر تام اسپر که یک سرباز و نظامی سابق ارتش امریکا در جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ میلادی بود، به عنوان وزیر دفاع جدید امریکا تأیید شود وی جانشین جیمز متیس وزیر دفاع پیشین که در دسامبر گذشته از سمت خود استعفا کرده بود، خواهد شد.

اسپر در حالی قرار است روز یکشنبه به عنوان وزیر دفاع موقت آمریکا معرفی شود، که پاتریک شاناهان سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا چند روز پیش از سمت خود استعفا کرد.

مارک اسپر در حالی به عنوان گزینه جدید تصدی وزیر دفاع جدی آمریکا معرفی شده است که پنتاگون در این مقطع زمانی با چالش‌های مختلفی در عرصه جهانی روبرو است.

تارنمای شبکه سی ان ان نیز در گزارشی اعلام کرد که مارک اسپر به عنوان گزینه اصلی ترامپ برای تصدی سمت وزیر دفاع آمریکا معرفی شد.

از آغاز سال جاری میلادی فردی که توسط سنای آمریکا به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا تایید شود، در راس امور پنتاگون قرار نگرفته است.

اسپر سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ مدیر امور امنیت ملی سنا ایالات متحده تحت رهبری اکثریت سنا بیل فریست بود. از دیگر سوابق وی می‌تواند به برترین لابیگر "د هیل" (The Hill) در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اشاره کرد و در دولت ترامپ هم از به عنوان دستیار نیروهای مسلح آمریکا فعالیت داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha