۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2122
کد خبر: 83364386
T T
۰ نفر
 نشست بحرین محکی برای پایداری امت اسلامی و عربی است

تهران - ایرنا – آخرین نظرسنجی میدانی از مردم سومالی حاکیست، مردم این کشور ضمن مخالفت شدید با معامله قرن و نشست بحرین، این نشست را آزمونی برای استواری و پایداری امت اسلامی و عربی می دانند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در مصاحبه میدانی با شهروندان سومالی نظرات آنان را در خصوص معامله قرن و نشست بحرین جویا شد که نظرات و دیدگاه های طبقات مختلف مردم این کشور حکایت از حمایت قاطعانه از مساله فلسطین دارد.
«احمد ولی» خبرنگار سومالیایی در مصاحبه با آناتولی گفت: نشست بحرین تنها یک آزمون و محک برای پایداری امت عربی در خصوص مساله فلسطین می باشد.
وی افزود: هر گونه حضور و در هر سطحی از جانب کشورهای عربی و مسلمان به معنای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است.
«عبدی احمد علی» ۶۰ ساله یکی از شهروندان و شیوخ برجسته سومالی در این خصوص گفت: میزبانی یک کشور عربی از این نشست خود عادی سازی غیر قابل توجیه با این رژیم است.
وی افزود: مساله فلسطین مهم ترین و راهبردی ترین مساله امت اسلامی و عربی بوده و خواهد بود.
وی در پایان صحبت های خود از کشورهای عربی و مسلمان خواست تا این نشست را تحریم کنند.
«محمد شیخ علی» ۴۲ ساله که صاحب یک فروشگاه است تاکید کرد: ما برای دفاع از مساله فلسطین در کنار ملت آن می ایستیم و تاکید می کنیم که نشست بحرین فقط بر دامنه بحران در منطقه می افزاید و هیچ راه حلی را ارائه نمی دهد.
«عبدالرحیم محمد» ۳۱ ساله که کارمند یک بانک در سومالی است به خبرنگار آناتولی گفت: موضع سومالی در خصوص مساله فلسطین واضح و روشن است و باوجود بی ثباتی در کشور از فلسطین دفاع می کنیم.
وی افزود: دولت نیز از قضیه فلسطین به خوبی حمایت می کند به طوری که دارندگان گذرنامه سومالی حق سفر به اراضی اشغالی را ندارند.
قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) سال جاری فاز اول معامله قرن با عنوان نشست اقتصادی بین المللی در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین اشغالی برگزار شود.
همه طرف‌های فلسطینی ضمن محکوم کردن این نشست اعلام کرده اند که در آن شرکت نمی‌کنند.
"جرد کوشنر" داماد صهیونیست و مشاور رئیس جمهوری آمریکا و طراح این نشست پیش تر اعلام کرده بود که معامله قرن پس از ماه رمضان اعلام خواهد شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha