۲ تیر ۱۳۹۸، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 83365276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فشار خون ۸۷ درصد از جمعیت هدف در اشنویه پایش شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: فشار خون ۸۷ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان شامل ۳۰ هزار و ۷۰۰ نفر از ابتدای آغاز طرح بسیج ملی فشار خون تاکنون پایش شده است.

ابوبکر افشنگ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان جامعه هدف طرح ملی فشارخون هستند که شامل جمعیت بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می شود.

وی افزود: ۱۲۰ نفر از عوامل طرح ملی فشار خون در ۲۵ ایستگاه ثابت در سطح این شهرستان و چند پایگاه سیار کار اجرای این طرح و کنترل فشار خون مراجعه کنندگان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: بیمارستان اشنویه، درمانگاه ها، پایگاه های جامعه سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشتی برای اجرای طرح ملی کنترل فشار خون تجهیز شده است و این طرح تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه این شهرستان با بیان اینکه اشنویه رتبه اول را در اجرای این طرح در استان به خود اختصاص داده است افزود: پرسنل شبکه بهداشت این شهرستان همه روزه از هشت صبح تا هشت شب آماده ارایه خدمات مربوط به این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر فشارخون بالا به موقع تشخیص داده شود، می‌توان با دارو یا رعایت برخی کارها آن را کنترل کرد، افزود: همه افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت ثابت و سیار شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و بیمارستان از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند.

افشنگ از اقشار مختلف مردم خواست با حضور در پایگاه‌های کنترل فشار خون، از خدمات رایگان این طرح استفاده کنند.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از روز ۲۷ اردیبهشت ماه اغاز به کار کرده است که در مرحله اول تا ۱۷ خرداد ماه اطلاع رسانی و آموزش صورت گرفت و در مرحله دوم از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر عملیات سنجش فشار خون انجام می‌شود

اشنویه بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

۹۸۷۰/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha