۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83365596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم در ابرکوه ۱۰۰ درصد افزایش می یابد

۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83365596
خرید گندم در ابرکوه ۱۰۰ درصد افزایش می یابد

یزد - ایرنا – رئیس اداره تعاون روستایی ابرکوه پیش بینی کرد که در سال زراعی ۹۸ - ۹۷، ۸.۵ هزار تن محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان شهرستان خریداری شود که این میزان خرید نسبت به سال قبل با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی حدود ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

حمیدرضا مشتاقیان روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا قیمت تضمینی اعلام شده گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را از قرار کیلویی ۱۷۰ هزار ریال و میزان خرید سال قبل را چهار هزار و ۱۶۰ تن و سطح زیرکشت این محصول را هبردی را سه هزار و ۲۰۰ هکتار و متوسط تولید گندم در واحد سطح را چهار هزار و ۲۰۰ تا چهار و ۵۰۰ کیلوگرم ذکر کرد.

به گفته وی همزمان با آغاز کار خرید گندم از تولید کنندگان تاکنون ۲۲۲ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط چهار مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی خریداری شده است.

مشتاقیان بابیان اینکه پارسال هفت هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان یزد خریداری شد، افزود: چهار هزار و ۱۶۰ تن آن مربوط به ابرکوه بود که این شهرستان برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست خرید گندم استان را به خود اختصاص داد.

رئیس اداره تعاون روستایی ابرکوه با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد، وجه گندم را به موقع به حساب کشاورزان واریز کند، تاکید کرد: تنها مراکز خرید شرکت های تعاونی روستایی حق خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را دارد.

۳۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

منابع آبی ۱۵ هزار هکتار باغ‌ها و اراضی زراعی ابرکوه ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که ظرف ۱۰ ماه از ۶۶۲ حلقه چاه و ۱۱ رشته قنات تأمین می‌شود.

سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۲۰۴۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha