۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83398174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان یزد پرداخت شد

یزد - ایرنا - مدیر سازمان تعاون روستایی یزد با اشاره به خرید یکهزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز تولید کنندگان به ارزش ۲۰ میلیارد ریال گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به حساب افراد ذی نفع در استان واریز شده است.

یدالله جواد پور روز سه شنبه به ایرنا افزود: گندم مازاد بر نیاز در ۹ مرکز خرید شرکت‌های تعاونی روستایی خریداری و پیش بینی می شود ۲۰ هزار تن با قیمت تضمینی خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گندم از ابرکوه و خاتم خریداری می شود، پیش بینی کرد: امسال کشاورزان ابرکوه با تحویل هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد رتبه نخست خرید گندم استان را کسب کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی یزد خاطرنشان کرد: گندم خریداری شده توسط تعاونی‌های روستایی تحویل انبار غله استان یزد می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی یزد با تاکید بر اینکه ظرفیت سیلوی استان افزون بر ۸۵ هزار تن است، خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی برای خرید گندم وجود دارد و از این بابت مشکلی نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد هم اواخر خردادماه امسال به ایرنا گفته بود: برداشت محصول گندم از ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان توسط ۴۰ دستگاه کمباین و ۲۸۰ دستگاه دروگر انجام می‌شود.

سید جمال سجادی پور افزود: باتوجه به آبیاری و کودهی به موقع، استفاده کشاورزان با دانش فنی روز و مبارزه با پدید سن گندم امسال با احتساب برداشت ۳.۸ تن تا ۴.۵ تن در هر هکتار به ۴۰ هزار تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه این میزان تولید بیشتر مربوط به شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد است، اظهار کرد: گندم استان به علت مبارزه کشاورزان با سن گندم از کیفیتی خوبی برخوردار است.

این مسئول ارشد کشاورزی یزد تصریح کرد: باتوجه به محدویت منابع آبی و بهره وری آب دربخش کشاورزی امسال، ۲ هزار و ۶۶۰ هکتار طرح آبیاری نوین در استان در دست اجراست.

سجادی پور، توسعه طرح‌های آبیاری نوین، کشت نشایی، اصلاح الگوی کشت، انتقال کشت‌های محصول بهاری و تابستانی به فصل پاییز، حذف محصول جالیزی، سبزی و صیفی را از اهم فعالیت‌های بخش زراعت استان برشمرد.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.تعداد بهره برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷/‏

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha