۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵
کد خبر: 83365609
T T
۰ نفر
نارضایتی از عملکرد مکرون ؛ محبوبیت او را در فرانسه به حدود 30 درصد رسانده است

تهران - ایرنا - نتایج نظرسنجی ماهانه موسسه "ایفوپ"( Ifop) در فرانسه نشان می دهد که ۶۷ درصد مردم این کشور همچنان از عملکرد «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ناراضی هستند.

بر اساس این نظرسنجی که نتایج آن روز یکشنبه در روزنامه " ژورنال دو دیمانش" منتشر شده، میزان محبوبیت مکرون در ماه ژوئن نسبت به ماه می ۲۰۱۹، به ۳۰ درصد رسیده و این رقم برای «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه ۳۴ درصد است.

کمترین میزان محبوبیت مکرون مربوط به دسامبر ۲۰۱۸ با ۲۳ درصد است که در اوج بحران جنبش جلیقه زردها رخ داد.

طبق این نظرسنجی، میزان محبوبیت مکرون در ماه ژانویه ۲۷ درصد، فوریه ۲۸ درصد، آوریل ۲۹ درصد و ژوئن ۳۰ درصد بوده است.

اگر چه طبق این نظرسنجی میزان محبوبیت مکرون در چند ماه اخیر اندکی بهبود یافته اما دولت فرانسه همچنان با بحران اعتراض های مردمی به سیاست های اقتصادی رئیس جمهور جوان دست و پنجه نرم می کند؛ بحرانی که بیش از ۷ ماه متوالی را پشت سر گذاشته و بدون اینکه به نتیجه خاصی رسیده باشد تداوم دارد.

اعتراض های دامنه دار فرانسوی ها نسبت به نظام سرمایه داری فرانسه که در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸(۲۶ آبان ۹۷) با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری شکل گرفت به صحنه خشونت های پلیس با معترضان منجر شده است؛ این خشونت ها واکنش کنشگران اجتماعی و فعالان سیاسی و حتی مجامع بین المللی از جمله کمیته حقوق بشر اروپا را به دنبال داشته است.

با وجود این واکنش ها، روز گذشته و در سی و دومین هفته متوالی اعتراض های مردمی، این اعتراض ها همچنان با اعمال خشونت پلیس علیه معترضان مواجه بود.

اگر چه دولت فرانسه اقدام هایی برای خاموش کردن و یا دست کم کاستن از حجم اعتراض ها کرده و شاید تا حدودی با توجه به کاهش جمعیت معترضان موفق بوده است اما جمعیت ۱۲ هزار نفری روز گذشته جلیقه زردها نشان داد که این جنبش همچنان زنده است و تا رسیدن به مطالبات خود ادامه خواهد داشت.

مکرون در ماه مه ۲۰۱۷ در رقابت با «مارین لوپن» کاندیدای راست فرانسه به ریاست جمهوری رسید و وعده اشتغال زایی و تقویت رشد اقتصادی و همچنین تسهیل قوانین کار در فرانسه را داد.

این وعده ها همچنان بر روی زمین مانده و این مساله نارضایتی های عمومی را افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha