۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83366916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موضوع حقوق شهروندی مورد توجه ویژه دولت قرار دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: یکی از مباحث مهمی که مورد توج جدی دولت های اخیر و کنونی قرار دارد موضوع حقوق شهروندی است که بایستی نقاط ضعف آن در برخی دستگاه های اجرایی رفع شود.

مجید پورعیسی یکشنبه شب در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان جنوبی افزود: بحث حقوق شهروندی از واژه‌های مقدس و جدیدی است که یکی از امتیازات کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: حقوق شهروندی یکی از شاخص‌هایی است که می‌توان کشورها و جوامع را بر اساس آن ارزیابی کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی عنوان کرد: شورای عالی اداری سال ۹۵ به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور منشور حقوق شهروندی را با اهدافی از جمله ایجاد نظام اداری کارآمد، بهبود و ارتقای سطح حقوق شهروندی و تسهیل در تحقق اهداف نظام اداری تصویب کرده است.

وی تصریح کرد: از زمان ابلاغ منشور حقوق شهروندی به دستگاه‌های دولتی، مباحث کلانی مربوط به آن دامنه گسترده‌ای به خود گرفته است اما در حوزه‌های منطقه‌ای ضعف و قوت دارد که با هماهنگی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی بایستی این نقاط ضعف‌ها را پوشاند.

پورعیسی یادآور شد: در خراسان جنوبی نیز بعد از اجرای بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در این خصوص، آئین نامه و دستورالعمل‌های صیانت از حقوق شهروندی به تمامی بخش‌ها ابلاغ شد همچنین دوره‌های آموزشی در این زمینه برگزار شد.

وی به انعقاد تفاهم نامه مشترک با استانداری خراسان جنوبی در خصوص صیانت از حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: همچنین بازدیدهای میدانی مشترک برای ارزیابی میدانی در سه نوبت برای استقرار میز خدمت در استان برگزار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی، استقرار میز خدمت، تهیه گزارش میزان پیشرفت استقرار میز خدمت در شورای یاوری توسعه مدیریت استان و درخواست انجام تمهیدات لازم برای ایجاد واحدهای سازمانی در شهرستان‌های استان از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

وی افزود: اکنون در حوزه شهرستان‌ها هیچ واحد مجزایی برای رصد، پایش و ارزیابی میز خدمت وجود ندارد که برای تحقق این مهم اقدامات لازم در دست انجام است.

پورعیسی با بیان اینکه وضعیت چگونگی میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی رصد می‌شود اظهار داشت: میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی نباید به شکلی باشد که خود به یک فرایند اداری وقت گیر تبدیل شود.

۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

اخبار مرتبط