۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83368137
T T
۰ نفر
خروش فلسطینی ها علیه نشست معامله گران در بحرین

تهران-ایرنا- فلسطینی ها در شهرهای مختلف کرانه باختری روز دوشنبه در اعتراض به نشست ضد فلسطینی بحرین به خیابان ها آمدند و تاکید کردند که مردم فلسیطن علیه توئطه و معامله قرن یکپارچه هستند.

به گزارش پایگاه خبری "فلسطین الیوم"، صدها فلسطینی در مرکز رام الله در کرانه باختری تظاهرات و مخالفت خود را با نشست منامه اعلام کردند.

در این تظاهرات که با فراخوانی کمیته هماهنگی جریان های فلسطینی در کرانه باختری برگزار شد, نمایندگان گروه های فلسطینی حضور داشتند.

فلسطینی های معترض با سر دادن شعارهایی، نشسته منامه و معامله قرن را محکوم و خواستار مقابله با این طرح شدند که آرمان فلسطین را هدف قرار داده است.

شرکت کنندگان همچنین بر حق تعیین سرنوشت خود و حفظ حقوق مربوط به آوارگان فلسطینی تاکید کردند.

واصل ابویوسف رئیس اداره سازماندهی مردمی فلسطینی تاکید کرد: تظاهرات گسترده امروز فلسطینی ها در کرانه باختری و همه اردوگاه ها حامل این پیام برای آمریکا و متحدانش است: مردم فلسطین علیه توطئه و معامله قرن یکپارچه هستند.

همچنین خالد منصور رهبر "العمل الشعبی" گفت: ما اینجا هستیم تا به کسانی که در نشست بحرین شرکت می کنند بگوییم که آنها در نشست نابودی آرمان فلسطین حضور می یابند.

منصور افزود: ما به ترامپ می گوییم که هرگز از حق خود کوتاه نمی آییم و قربانی نقشه هایش نمی شویم. ملت ما آزاده بوده و این معامله هرگز اجرایی نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای الخلیل، بیت لحم جنوب کرانه باختری، جنین، نابلس و قلقیلیه نیز برگزار شد.

گروه های فلسطینی همچنین در فراخوانی از مردم نوار غره و کرانه باختری خواستند که روز های سه شنبه و چهارشنبه همزمان با برگزاری نشست منامه به خیابان ها بیایند.

نشست بحرین در ارتباط با طرح موسوم به معامله قرن آمریکا ۲۵ و ۲۶ ماه جاری میلادی (۴ و۵ تیر) در منامه پایتخت بحرین برگزار خواهد شد.

کارشناسان، نشست منامه را زمینه ساز اجرای طرح موسوم به معامله قرن "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا می‌دانند که از سوی "جرد کوشنر" داماد و مشاورش برای اجرایی شدن پیگیری می‌شود.

این طرح حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نادیده می گیرد.

فلسطینی ها و بسیاری از ملت های مسلمان دیگر از جمله مغرب و بحرین در اعتراض به این طرح طی روزهای اخیر بارها تظاهرات کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha