۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷
کد خبر: 83368190
T T
۰ نفر
رسانه چین: آمریکا، منطقه را به سمت جنگ سوق می دهد

پکن-ایرنا- روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین نوشت آمریکا با فشار بر ایران در واقع منطقه را به سمتی سوق می دهد که به آسانی درگیر جنگ شود.

این نشریه روز سه شنبه در مطلبی نوشت اگرچه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از حمله به اهدافی در ایران پس از ساقط شدن پهپاد این کشور توسط سپاه منصرف شد اما بی درنگ تحریم هایی را علیه ایران در نظر گرفت و بعد هم اعلام کرد گزینه نظامی همچنان روی میز است.

گزارش می افزاید که ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی بابت شرایط موجود در منطقه ابراز نگرانی کرده و گفته است که فشارهای آمریکا بر ایران می تواند باعث بروز جنگ شود و هر اقدام کنترل نشده ای و هر رویداد غیرمنتظره ای می تواند آتش جنگ را شعله ور کند و اکنون جامعه بین المللی بشدت از این بابت نگران است.

گلوبال تایمز افزود که ترامپ بتدریج با اقداماتش ایران را به یک گوشه رانده است اول از برجام خارج شد و پس از آن تحریم ها را بازگرداند سپس سپاه پاسداران را تروریست خواند و به دنبال آن نیروها و ناوهای آمریکایی را راهی منطقه کرد و پس از سقوط یک پهپاد این کشور، وضعیت تنش ها تشدید هم شده است.

این رسانه تصریح کرد که آمریکا سیاست تحریم را برای خفه کردن ایران و ایرانیان بکار گرفته است. آمریکا می خواهد به گفته خودش رفتار و عملکرد ایران را تغییر دهد و البته باعث شود ایران به سلاح هسته ای دست نیابد اما این اهدافی نیست که به این شکل محقق شود بنابر این طرح چنین تقاضاهایی از سوی آمریکا کاملاً غیرواقع بینانه است.

نشریه تاکید می کند که مساله حمله به نفتکش ها و سقوط پهپاد آمریکا باعث تشدید تنش ها شد اما بی تردید باعث همه این اتفاقات ناخوشایند خود آمریکا بوده است.

گلوبال تایمز نوشت که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به ایران هشدار داده است که قدرت این کشور را دستکم نگیرد اما مساله اینجاست که رفتار برتری جویانه و تسلط طلبانه آمریکا برای دنیا و خود آمریکا گران تمام خواهد شد.

رسانه چینی افزوده است که همه با خروج آمریکا از برجام مخالفت کردند اما الان مساله اینجاست که اگر آمریکا رفتار خود را تغییر ندهد، شرایط بدتر و تنش ها شدیدتر خواهد شد و یقیناً همه پیامدهای این شرایط برای دو طرف آمریکا و ایران خواهد بود.

گلوبال تایمز چین تاکید کرد که می دانیم آمریکا قوی است اما بسیاری دلایل متقنی دارند که بر اساس آن به این نتیجه می رساند که آمریکا نمی تواند ایران را به زیر بکشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha