۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83368697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توضیحی درباره یک برداشت‌ اشتباه از سخنان روز گذشته تخت روانچی

تهران-ایرنا- تب تند پیشنهادهای متنوع آمریکا برای مذاکره با ایران، برخی رسانه ها را به تفسیرهای سلیقه ای از سخنان مسوولان جمهوری اسلامی وادار کرده است. تفسیر اشتباه از سخنان نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد درباره رفع تنش ها در منطقه تازه ترین نمونه این برداشت ها است.

سخنان «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران با برداشت اشتباه یک شبکه خبری (المیادین) مواجه شد.
این شبکه خبری در توییتی به نقل از تخت روانچی مدعی شد: «ایران برای مذاکره در خصوص موارد مورد مناقشه اعلام آمادگی کرده است، ولی نه با ترامپ بلکه با نظارت سازمان ملل و از طریق شورای امنیت!» بررسی سخنرانی تخت روانچی که بامداد روز گذشته در حاشیه نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد و در جمع خبرنگاران انجام شد؛ چنین جمله و یا حتی نتیجه‌گیری به دست نمی‌دهد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در حاشیه این جلسه که به درخواست آمریکا درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران برگزار شده بود؛ ضمن هشدار به کاخ سفید درباره ماجراجویی در منطقه گفت: «منطقه نیازمند یک گفت و گوی واقعی منطقه‌ای درباره امنیت منطقه است. ما پیش از این آمادگی خود را برای چنین گفت وگویی اعلام داشته و از دبیرکل سازمان ملل نیز خواسته‌ایم در این زمینه ایفای نقش کند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha