۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 83369038
T T
۳ نفر
سهام شرکت کلرپارس تبریز در فرابورس پذیرفته شد

تبریز-ایرنا- مدیرعامل شرکت کلر پارس تبریز از پذیرفته شدن سهام این شرکت در فرا بورس در کمترین زمان ممکن خبر داد.

ابوالفضل باباپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پیرو سیاست‌های کلان شرکت‌های گروه سازمان تامین اجتماعی و شستا، شرکت کلرپارس در جلسه پذیرش بورسی شدن با مستندات کامل شرکت کرد و در کمترین زمان ممکن در فرابورس پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه این موفقیت حاصل تلاش جمعی و گروه متشکل است که دست در دست هم داده و مسایل را پیش می برند، اظهار داشت: تجربه های نه چندان مثبت واگذار کردن شرکت ها و کارخانه ها به بخش خصوصی و انباشت زیان و تعطیلی قابل پیش بینی آنها، موجب شده همه همکارانم انگیزه مضاعف پیدا کنند.

باباپور گفت: چشم انداز بسیار روشن برای کلرپارس متصور هستیم.

وی با بیان اینکه کلرپارس دو محصول پارافین کلره و آب اکسیژنه را به شکل انحصاری در ایران تولید می‌کند و پرکلرین از محصولات استراتژیک این شرکت است، یادآوری کرد: با این روندی که داریم در دو سال آینده محصولاتی جدید به سبد شرکت اضافه خواهد شد.

باباپور یکی از مزیت های مهم بورسی شدن کلرپارس را شفاف ار شدن عملکردها بیان و اضافه کرد: بر همین مبنا الزامات ارایه صورت‌های مالی دو برابر می‌شود، قدرت و انعطاف سهامداران افزایش یافته و بیشتر می‌شود، سهامدار حق تقدم پیدا می‌کند و در جریان افزایش سرمایه برای سهامدار پیش‌بینی‌های محکم و ارزشمندی تعریف خواهد شد.

وی معافیت‌های مالیاتی و قانونی را از دیگر مزیت های پذیرفته شدن شرکت کلر پارس در فرابورس اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت کلرپارس در سال ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در تبریز طراحی و عملیات اجرایی آن با همکاری شرکت دنورا از ایتالیا از سال ۱۳۷۲ با ساخت و ساز و نصب تجهیزات آغاز شد و در نهایت در نمیه دوم سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید.

این کارخانه با اجرای طرح های توسعه ای مساحتی معادل ۲۱ هکتار را شامل می شود که طی سال های اخیر ظرفیت تولید کلر از ۲۰ تن را به بیش از ۵۰ تن در روز افزایش داده است.

موقعیت جغرافیایی خاص کارخانه کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه تبریز - تهران و مسیر ریلی سراسری و با بهره گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی حمل سالانه بیش از ۶۵ هزار تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور، به سایر کشورهای هدف صادراتی را نیز تسهیل و تسریع می کند.

شرکت کلر پارس گواهینامه های داخلی و بین المللی از قبیل پروانه های کاربرد علامت استاندارد برای کلیه محصولات و خدمات از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو و گواهینامه های ISO 9001/2008 برای مدیریت کیفیت محصولات ، ISO 14001/2004 برای مدیریت زیست محیطی، OHSAS 18001/2007 برای سیستم های ایمنی از شرکت “ TÜV inter-cert ” آلمان را اخذ کرده است.

محصولات کلرپارس در صنایعی مثل آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی مصرف می شود.

تولیدات این شرکت به ۲۵ کشور جهان صادر می شود.

۳۰۳۸/‏۳۰۷۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha