۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 1265
کد خبر: 83369893
T T
۰ نفر
نهمین نمایشگاه بین المللی تسلیحات نظامی صربستان گشایش یافت

بلگراد-ایرنا- نهمین نمایشگاه بین المللی تسلیحات و تجهیزات نظامی صربستان روز سه شنبه با شرکت نمایندگان ۱۲۸ کارخانه تسلیحات و مهمات سازی از صربستان و کشورهای خارجی در نمایشگاه دائمی بلگراد گشایش یافت.

در مراسم گشایش این نمایشگاه با عنوان 'مشارکت ۲۰۱۹' نمایندگان صنایع دفاعی کشورهای آسیا، آمریکای شمالی و آفریقا حضور داشتند.
آلکساندر وولین وزیر دفاع صربستان که در مراسم گشایش نهمین نمایشگاه بین المللی تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور جضور داشت برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای همکاری‌های جدید و توسعه تجارت و همچنین فرصت عالی برای آشنایی مردم در داخل و خارج از کشور با تولیدات و دستاوردهای جدید صنعت دفاعی داخلی که در نمایشگاه ارائه می‌شوند، توصیف کرد.
وی همچنین تاکید کرد که وظیفه اصلی صنعت دفاعی صربستان تجهیز واحدهای مختلف ارتش این کشور با پیشرفته‌ترین تولیدات و ساخته‌های جدید در کشور است.
وولین همچنین افزود که صربستان در طول ۶ سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون یورو در زمینه فناوری و ظرفیت‌های جدید دفاعی در کشور سرمایه گذاری و بیش از یک هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد کرده است.
صربستان در این نمایشگاه که در حضور آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری این کشور آغاز شد، اولین بالگرد از ۹ بالگرد چند منظوره ایرباس مدل Х-۱۴۵М را تحویل گرفت.
این نوع بالگرد چند منظوره برای حمایت از نیروهای ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ۹ فروند بالگرد Х-۱۴۵М که سفارش داده شده است، ۵ فروند برای ارتش صربستان و ۴ فروند دیگر مورد استفاده پلیس این کشور قرار می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، با تغییراتی که در قانون از طرف وزارت دفاع بوجود آمده شرکت‌های خارجی می‌توانند در صنایع دفاعی صربستان تا ۴۹ درصد مشارکت کنند.
در این نمایشگاه، ۹۶ غرفه از شرکت و کارخانه‌های سلاح سازی و تجهیزات نظامی صربستان و ۳۲ غرفه کشورهای خارجی تولیدات نظامی خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.
صنایع دفاعی فرانسه، اتریش، فنلاند، سوئد، آلمان، ایتالیا، آمریکا، دانمارک، انگلیس، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، بلاروس، اسلوونی، جمهوری چک، اسلاواکی از کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور فعال دارند.
صربستان در این نمایشگاه ۴۰۰ محصول جدید از جمله مدل هواپیمای " سووا (جغد)، هواپیمای بدون سرنشین و هواپیمای تجسسی بدون سرنشین «پگاز» را به نمایش گذاشته است.
صربستان یکی از کشورهایی است که می‌تواند به صورت مستقل پروژه هواپیما را طرح ریزی، تولید و برای پرواز آزمایش کند.
سیستم‌های پشتیبانی خمپاره و نارنجک انداز با کالیبرهای مختلف، نوع جدید خمپاره انداز از نوع نورا، سلاح‌های زره پوش، موشک انداز چند شبکه ای، هواپیمای 'کوباتس' (شاهین)، سیستم موشکی جدید به نام آلاس مجهز به فرماندهی اطلاعاتی، موشک‌های هدایت شوند، سلاح‌های پیاده نظام و سیستم‌های پشتیبانی برای آتشبارها، توپ‌های کالیبر متوسط، تانک و سایر وسایل نقلیه زره پوش نیز از دیگر سلاح و تجهیزات نظامی صربستان در این نمایشگاه هستند.
تجهیزات ارتباطات از راه دور و واحدهای مهندسی و تجهیزات ضد تروریستی و سیستم‌های نظامی برای کشتی‌ها، رادار و تجهیزات کامپیوتری، بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین، هواپیماهای شکاری و بمب افکن و سیستم‌های حفاظت از سلاح‌های شیمیایی بیولوژیکی نیز از جمله تجهیزات و تسلیحات کشورهای شرکت کننده مستقر در این نمایشگاه به شمار می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha