۶ تیر ۱۳۹۸، ۶:۵۴
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83371867
T T
۰ نفر
رییس جمهوری چین راهی ژاپن شد

پکن- ایرنا- "شی جین پینگ" رییس جمهوری خلق چین صبح پنجشنبه پکن را به منظور شرکت در اجلاس سران گروه 20 در اوزاکا ژاپن ترک کرد.

نشست سران گروه جی ۲۰ روزهای جمعه و شنبه در یک جزیره مصنوعی موسوم به «ساکی شیما» در اوزاکا برگزار خواهد شد، حضور شی در این اجلاس هفتمین حضور وی در نشست سران کشورهای صنعتی عضو گروه ۲۰ در دوران ریاست جمهوری اش است.

در سفر سه روزه رییس جمهوری چین به ژاپن او قرار است در زمینه هایی مانند اقتصاد جهانی، تجارت، انرژی و محیط زیست با همتایان خود بحث و بررسی کند یکی دیگر از برنامه های شی در سفر به اوزاکا دیدارهای دو جانبه وی با روسای جمهوری کشورهای دیگر از جمله "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا است.

" شی جین پینگ" و "دونالد ترامپ" روسای جمهوری چین و آمریکا در تماس تلفنی روز ۲۸ خرداد نیز در دیدار با یکدیگر در اوزاکا تاکید کردند ترامپ در این تماس تلفنی گفته بود منتظر است رییس جمهوری چین را در این نشست ببیند و با او در مورد مسایل مختلف و دوجانبه صحبت کند "شی" هم گفته بود آماده است در ژاپن با ترامپ ملاقات کند و با او در مورد توسعه روابط چین و آمریکا صحبت کند.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می شود.

رهبران دو کشور آخرین بار یکم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۰ آذر ۱۳۹۷) در حاشیه نشست سران جی ۲۰ در آرژانتین با یکدیگر دیدار کردند.

۲۰ اقتصاد بزرگ جهان متشکل از آمریکا، چین، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، هند، عربستان، روسیه، اندونزی، برزیل، کانادا، آفریقای جنوبی، مکزیک، ایتالیا، آرژانتین، ترکیه، استرالیا و اتحادیه اروپا هستند این کشورها که مجموعاً ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند، چشم‌انداز اقتصادی در سال جاری میلادی را رو به رشد می‌بینند، اما نگران آن هستند که پیامدهای ادامه اختلافات میان واشنگتن و پکن جلوی این رشد را بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha