۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 83372153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان اردبیل ساخته می شود

اردبیل - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان اردبیل احداث می شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سیدپرویز فتاح در دیدار با استاندار اردبیل افزود: طبق تفاهمنامه ای که با استاندار اردبیل امضا شد برای احداث این تعداد واحد مسکونی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی در مدت ۲ سال در استان اردبیل ساخته خواهد شد، اظهار داشت: ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز را استانداری و ۵۰ درصد دیگر را کمیته امداد تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل فاقد مسکن مناسب هستند، بیان کرد: تلاش می شود با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها مشکل مسکن مددجویان و نیازمندان بر طرف گردد.

رییس کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: ایجاد شغل پایدار برای مددجویان تحت پوشش و خوداتکایی و توانمند کردن آنها از دیگر اولویت های کمیته امداد است و برای همین و رسیدن به اهداف مورد نظر تفاهمنامه ای با استاندار اردبیل برای ایجاد چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید به امضا رسیده است.

فتاح با اشاره به نقش خیرین در توانمند کردن نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: در ایجاد اشتغال پایدار برای آنها بانک ها نقش مهمی دارند و باید بیش از پیش با این نهاد همکاری کنند.

وی کمک به تامین هزار فقره جهیزیه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال را از جمله دیگر مفاد تفاهم‌نامه همکاری با استاندار اردبیل بیان کرد و افزود: طرح ویژه‌ای برای اعطای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد در استان در نظر گرفته شده و امیدواریم امسال با همکاری سایر دستگاه ها و خیرین به نوعروسان بیشتری جهیزیه داده شود.

رییس کمیته امداد مردم استان اردبیل را با فرهنگ، ریشه دار، انسان دوست و پیشگام در انجام کارهای خیر دانست و گفت: کمک ۲۲ میلیارد ریالی اهالی این دیار به سیل زدگان کشور و جمع آوری ۷۰ میلیارد ریال فطریه در سال جاری در این استان بیانگر این امر مهم است.

استاندار اردبیل هم در این دیدار با اشاره به اینکه کمیته امداد علاوه بر تامین مسکن مناسب برای مددجویان تحت پوشش راهکارهای مناسبی برای ایجاد اشتغال در سطح استان برنامه ریزی کرده، گفت: امسال با سه برابر شدن اعتبارات کمیته امداد در زمینه اشتغال شاهد رونق اقتصادی و توسعه طرح‌های اشتغالزایی خواهیم بود.
اکبر بهنامجو با بیان اینکه رسیدگی به طرح‌های صنعتی راکد و تلاش برای احیای آنها از جمله موارد همکاری با کمیته امداد است، افزود: با تعامل و همکاری می توان علاوه بر کارآفرینی بر این قشر برای سایر اقشار آسیب‌پذیر نیز شغل پایدار ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه زمین و فضای مناسب برای تولید و اشتغال مددجویان توسط دستگاه های اجرایی تامین می شود، اظهار داشت: امسال هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان پرداخت خواهد شد.

استاندار اردبیل با تقدیر از اقدامات کمیته امداد برای فقر زدایی در جامعه گفت: اقدامات خوبی برای حل مشکل مسکن و ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان انجام شده و این روند با سرعت بیشتری تداوم خواهد یافت.

براساس آمارهای موجود ۲۸ هزار و ۳۱۸ خانوار با جمعیت ۵۴ هزار و ۹۸۰ نفر از خدمات این نهاد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان اردبیل بهره مند هستند.

۶۱۳۰/‏‬ ۱۲۵۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha