۹ تیر ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83372361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۵ نفر در سوانح جاده ای سمنان جان باختند

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: ۳۴۵ نفر از ابتدای سال ۹۷ تا پایان خرداد ۹۸ در سوانح رانندگی جاده های سمنان جان باختند.

مهدی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۹۶ تعداد ۲۶۸ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های استان سمنان جان باختند که این رقم سال ۹۷ به ۳۰۲ نفر افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۸ نیز ۴۳ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های استان سمنان جان باختند، در حالی که بهار ۹۷ تعداد جان باحتگان تصادف های رانندگی ۴۵ نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای فروردین ۹۷ تا خرداد ۹۸ تعداد ۶ هزار ۸۹۲ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های استان سمنان مجروح شدند.

وی اضافه کرد: در سه ماه گذشته یک هزار و ۴۳۹ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های استان سمنان مجروح شدند در حالی که این رقم بهار ۹۷ یک هزار و ۲۷۷ مورد بود.

نوروزی افزود: کاهش سوانح رانندگی در جاده های استان سمنان نیازمند عزم ملی است و مسئولان با برنامه ریزی اصولی و فرهنگ سازی برای کاهش مرگ و میر تصادف در جاده ها بکوشند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه مراجعه به پزشکی قانونی به دلیل تصادف های ساختگی در استان رو به افزایش است، گفت: آمار بزهکاری های اجتماعی از این دست در یکسال گذشته در استان سمنان به نسبت سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

از ابتدای فروردین ۹۷ تا خرداد ۹۸ تعداد ۲۲ هزار و ۶۹۶ نفر برای معاینه های پزشکی به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط