۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1301
کد خبر: 83375088
T T
۰ نفر
سیما به صورت جدی در حوزه کتاب خوانی قدم بر می‌دارد

تهران- ایرنا- مدیر ستاد ادبیات و زبان فارسی و کتاب خوانی شبکه های سیما در نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه چهار گفت: شبکه های مختلف سیما از جمله شبکه چهار،‌ تابستان امسال برای کتاب خوانی و حفظ زبان و ادبیات فارسی کوشش خواهند کرد.

نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه چهار با حضور مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار سیما برگزار شد.
معینی پور که مدیر ستاد کتاب خوانی و حفظ زبان و ادبیات فارسی را نیز بر عهده دارد در ابتدای این نشست عنوان کرد: در تابستان امسال شبکه چهار تابستانی خواهد شد. شبکه چهار جشنواره فیلم خواهد داشت و هر روز یک فیلم سینمایی پخش می کند. همچنین ۱۰۰ فیلم برتر جهان روی آنتن این شبکه خواهد رفت و همچنین مجموعه برنامه چرخ سه شب ساعت ۱۹ روی آنتن می رود.
وی اعلام کرد: پرداختن به مباحثی چون علوم انسانی یکی دیگر از برنامه های ما برای تابستان شبکه چهار است که هر روز ساعت ۱۶ یک بسته درس گفتاری پخش خواهد شد.

رمان خوانی را آغاز کردیم


معینی پور با اشاره به برنامه قصه شب گفت: هر شب قصه شب خواهیم داشت همچنین رمان خوانی داریم و در چهار شب چندین بازیگر این رمان ها را روایت کردند. فرهاد آییش یکی از هنرمندانی است که رمان خوانی کرده است.

وی ادامه داد: شب های هنر نیز که از مهر پارسال شروع شده است تابستانی می شود و شب شعر و شب معماری نیز به این شب ها اضافه شده است. برنامه خیلی دور خیلی نزدیک نیز برنامه تابستانی است که در این برنامه ۱۳ گفت وگو انجام و با افرادی که به ایران سفر کردند مصاحبه شده است. این برنامه ساعت ۲۱:۳۰ شنبه ها روی آنتن می رود.
معیینی پور افزود: برنامه حکایت دل نیز یک کار مستند پرتره ای است که در تابستان پخش می شود، مسابقه چهار، سه، دو، یک نیز در کنداکتور برنامه های شبکه چهار در تابستان جا گرفته و برنامه انگاره نیز در حوزه زیست زنانه روی آنتن می رود.

برنامه های پاییزی شبکه چهار


مدیر شبکه چهار عنوان کرد: جمعه ها ساعت ۲۳ مسافران کهکشان روی آنتن می رود که درباره نجوم است. سری جدید زاویه نیز از این هفته پخش می شود. برنامه معرفت نیز جمعه ها ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: پندار ۲، شوکران ۲، اینجا جمهوری اسلامی ۲ و کتاب با سس تند در حال تولید برای پخش در پاییز امسال است و برنامه طلوع یک برنامه دانشی است که از شبکه چهار پخش می شود.

همکاری با خانه کتاب و کتابخانه ملی


مدیر ستاد ادبیات و زبان فارسی و کتاب خوانی شبکه های سیما ادامه داد: درحیطه کتاب خوانی و حفظ زبان و ادبیات فارسی با خانه کتاب، کتابخانه ملی و چندین سازمان وارگان دیگر همراه شدیم تا برنامه های خوب و جذابی در حیطه کتاب خوانی تولید کنم و برنامه های پیشین در حیطه کتاب را نیز قوی تر کنیم.
وی افزود: در حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز همین ارتباط ها گرفته شده و تلاش می کنیم برای تولید برنامه هایی که زبان و ادبیات فارسی را در به درست
مدیر شبکه چهار اظهار داشت: فضای مجازی به ادبیات و زبان فارسی ضربه زده است و ما هم کم کاری کردیم ولی دست به کار شدیم تا زبان و ادبیات فارسی درست را به صحبت کردن ها برگردانیم. جایز است مثالی در این باره بزنم برنامه طلوع امروز روی انتن رفت و مجری انقدر سعی کرد فارسی صحبت کند که من تماس گرفتم و تشکر کردم. باید دلمان به حال شخصیت و زبان ملی بسوزد. واژه گزینی درست انجام بدهیم.
معینی پور اعلام کرد: این تلاش ها ابتدای از مجریان آغاز شد و بعد مهمان ها و دوبلاژ و موسیقی و برنامه سازی ها همه در راستای حفظ ادبیات زبان فارسی جلو خواهد رفت. اصحاب رسانه نیز باید دست به دست این ستاد بدهند و در این حوزه قدم بر دارند.

بحران مالی در سیما


وی در پایان این نشست گفت: در حال حاضر ما درگیر بحران مالی شدیم. سازمان صدا و سیما تمام تلاشش را می کند اما نمی توان از مشکلاتی که بودجه برایمان پیش آورده است به راحتی رد شد. ما در خیلی از موارد نمی توانیم هزینه برنامه سازی بدهیم و به همین خاطر کنداکتور برنامه ها تغییر می کند. شب های هنر یکی از برنامه هایی است که به خاطر دکور که حدود چهل میلیون است دچار مشکل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha