۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83375102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محدودیت های زیست محیطی طرح آبرسانی به نوشهر و چالوس را دچار مشکل کرد

نوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی نوشهر و چالوس را حدود ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت که محدودیت های زیست محیطی و دریافت مجوز از ارگان های مختلف برای انتقال خطوط روند اجرایی این طرح را مشکل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ابراهیم یخ کشی روز یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از مدیران استانی از طرح ملی آبرسانی مرزن آباد چالوس، وجود اراضی کشاورزی، رودخانه، بالا بودن اب های زیر زمینی و نیز کوهستانی بودن منطقه و کمبود اعتبار را از دیگر مشکلات فراروی اجرای این طرح برشمرد.

عملیات اجرایی این طرح از آبان ماه سال ۹۶ با پیش بینی اعتباری مبلغ ۳۱۵ میلیارد تومان آغاز شده و باید در سال ۱۴۰۰ این طرح به طور کامل اجرا شود. این طرح برای تامین و پایداری شبکه آب رسانی به ۵۲۴ هزار مشترک شهری مرزن اباد، هچیرود، چالوس و نوشهر و ۱۲۹ روستا در این مناطق پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران ابراز امیدواری کرد با رایزنی و نامه نگاری‌های انجام گرفته استاندار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نیز تخصیص اعتبار به موقع بتوان این طرح را در موعد مقرر به بهره برداری رساند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی هم ضمن قدردانی از استاندار به خاطر پیگیری در تسریع در روند طرح‌ها گفت که با همه بارندگی‌ها در سال جاری ولی مردم نوشهر و چالوس در ایام مختلف به ویژه نوروز دچار مشکل شدند.

قاسم احمدی لاشکی افزود: اگر قرار است خطوط این طرح ملی از میان اراضی کشاورزی مردم مرزن آباد گذر کند باید برابر قانون از مالکان آنها مجوز دریافت کنند.

وی همچنین خواستار تسریع در روند اجرایی طرح ملی مرزن اباد به دزدبن شد.

استاندار مازندران امروز به همراه جمعی از مدیران کل استانی از شهرهای مرزن آباد و کلاردشت بازدید می‌کند و در این راستا پی گیری طرح ملی آبرسانی نوشهر و چالوس، بازدید از پادگان شهید ادیبی مرزن آباد، کلنگ زنی جاده سلامت کلاردشت و نشست با مسئولان شهرستان کلاردشت از برنامه‌ای دیگر وی است.

طرح ملی آبرسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، هچیرود و ۱۲۹ روستای منطقه با پیش بینی اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومانی در آبان ماه سال ۹۶ آغاز شد و قرار است ظرف حدود چهار سال به بهره برداری برسد.
آب مورد نیاز این طرح نیز از رودخانه اصلی چالوس که دبی آب آن یکهزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است، تأمین شود و پس از تصفیه برای آشامیدن و مصرف در دیگر بخش‌ها در اختیار شهروندان شهرهای نوشهر، چالوس، هچیرود، مرزن آبا و روستاهای حومه قرار خواهد گرفت.

/ ‏۷۰۷۸/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha