۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲
کد خبر: 83375469
T T
۰ نفر
کسی نمی تواند ما را به عقب نشینی وادار کند

تهران - ایرنا - «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به سخنان ضد فلسطینی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در نشست خبری گروه بیست در اوزاکای ژاپن گفت: دستیابی به صلح با معادله «صلح در برابر پول» حاصل نخواهد شد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، ابو ردینه گفت: حقوق ملت فلسطین قابل خرید و فروش نیست و هیچکس در دنیا نمی‌تواند ما را به عقب نشینی از حقوقمان وادار کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد دولت آمریکا هنوز متوجه شکست خود در نشست منامه بحرین نشده است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: شکست نشست اقتصادی منامه با وجود سیاست تهدید دولت آمریکا این پیام را به ترامپ فرستاد که راهبرد اعمال زور برای به زانو در آوردن ملت فلسطین کاربردی ندارد و فلسطینیان با استواری به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

وی تیم اجرایی نشست منامه و معامله قرن را «جانبدار» خواند و گفت: آنان با این روش نمی‌توانند راه حلی برای تحقق صلح پایدار در فلسطین ارائه کنند.

نشست اقتصادی منامه که نخستین مرحله از اجرای معامله قرن است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته (۴و ۵ تیرماه) در منامه پایتخت بحرین برگزار شد.

این نشست با هدف زمینه سازی برای اجرای طرح "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا برای حل یکطرفه ماجرای فلسطین برگزار شد و " جرد کوشنر" داماد و مشاور ترامپ مسئول برگزاری آن بود.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی و فلسطینیان رو به رو شد و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داد.

طرح معامله قرن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانه باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر ابودیس به جای بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تاکید کرد که مواضع فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین المللی، حفظ حقوق فلسطینیان، برپایی یک دولت مستقل به پایتختی قدس و ایجاد راه حلی عادلانه برای قضیه آوارگان فلسطینی بنا شده است.

ترامپ در نشست خبری گروه بیست در اوزاکای ژاپن، شرایط حال حاضر را برای تحقق معامله قرن جهت یکسره کردن موضوع فلسطین مهیا دانست و اذعان داشت که اگر فلسطینیان در زمان ریاست جمهوری او تن به صلح پیشنهادی با رژیم صهیونیستی ندهند دیگر این فرصت برای آنها رخ نخواهد داد.

ترامپ که تمام کمک‌های آمریکا به بخش‌های مختلف فلسطین از جمله بیمارستان‌ها را متوقف کرده است، گفت: اگر فلسطینیان پای میز مذاکره نیایند هیچ کمکی به آنها نخواهد شد.

پیش از این «صاحب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) هم گفته بود: اگر صادق باشیم خواهیم دید که نتانیاهو و دوستان آمریکایی او خواهان صلح برای فلسطینی‌ها نیستند بلکه آنان خواستار امتیازخواهی برای شهرک نشین های اسرائیلی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha