۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83375640
T T
۰ نفر

چین در اندیشه خرید سوخوهای روسی است

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83375640
چین در اندیشه خرید سوخوهای روسی است

پکن- ایرنا- درپی پیشنهاد جدید روسیه به چین برای دستیابی به جنگنده های نسل جدید این کشور، پکن در حال بررسی خرید نمونه های جدید سوخوی روسی است.

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین روز چهارشنبه نوشت که یکی از پیشنهادهای روسیه فروش جنگنده های پیشرفته نسل پنجم سوخو ۵۷ به چین است که پکن تاکنون از اعلام تصمیم خود درباره خرید این هواپیماهای جنگی خودداری ورزیده است.

گزارش حاکی است روسیه همچنین برای فروش سوخوهای ۳۵ به چین اعلام آمادگی کرده و ین در اندیشه خرید این جنگنده ها است و پیش بینی می شود بزودی تصمیمش را در این باره اعلام کند.

این در شرایطی است که چین دارای جنگنده های پیشرفته رادارگریز از جمله جنگنده جی ۲۰ است که گفته می شود به مراتب توانایی فنی بالاتری از سوخو ۳۵ روسیه دارند جنگنده های نسل چهارم روسیه قابلیت برابری با جی بیست را ندارند.

چین پیشتر ۲۴ فروند جنگنده سوخو ۳۵ به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از روسیه خریداری کرده است اما وزارت دفاع این کشور از پاسخ به اینکه این جنگنده ها به طور کامل به چین واگذار شده، خودداری کرده است.

البته چین شماری از این جنگنده ها را سال گذشته میلادی در اختیار گرفته است از جمله اینکه از آنها در تمریناتی برفراز تنگه تایوان و دریای جنوبی بهره گرفته و برای گشت زنی نیز استفاده کرده است.

تلویزیون مرکزی چین گزارش کرده است این کشور خرید مجموعه تازه ای از سوخوهای ۳۵ از روسیه را مد نظر قرار داده است اما قصد چین این نیست که این جنگنده ها را جایگزین جت های قدیمی تر کند.

یک سال قبل جنگنده های سوخو ۳۵ روسی متعلق به ارتش چین به همراه جنگنده بمب افکن های اچ ۶ این کشور برفراز تنگه تایوان قدرت نمایی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha