۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
کد خبر: 83376753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برای ۶۹۲ طرح اشتغالزای روستایی در  اردبیل تسهیلات پرداخت شد

اردبیل - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل از پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری توسط این صندوق به متقاضیان اجرای ۶۹۲ طرح خبر داد.

محمد حسن شاهنده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهری کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت، تا به امروز تعداد ۷۰۰ طرح به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده که از این رقم ۶۹۲ طرح به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در استان اردبیل به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: امسال سقف پرداخت تسهیلات در این صندوق به ۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته و طرح هایی که متناسب با مزیت منطقه ای، سودآوری لازم، ایجاد اشتغال، پایداری و تکمیل کننده زنجیره های تولید در روستا باشند، اولویت برخورداری از این تسهیلات را خواهند داشت.
شاهنده اظهار کرد: در مجموع تسهیلات پرداختی ۶۶ درصد در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد از طرح ها در بخش صنعت و ۱۴ درصد در بخش خدمات پرداخت شده که با توجه به طرح های توجیهی ارائه شده توسط متقاضیان، برای تعداد یک هزار. و ۸۶۸ نفر اشتغال در مناطق مذکور ایجاد شده و با توجه به طرح های در دست بررسی این تعداد در آینده نیز افزایش می یابد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه های استراتژیک صندوق از جمله شناسایی روستاهای بدون بیکار، روستاهای هدف گردشگری و قابل سرمایه گذاری در حوزه توریسم، اجرای طرح هر روستا یک محصول و توانمندسازی زنان روستایی افزود: یکی از شاخص ترین اقدامات صندوق کارآفرینی امید طراحی و اجرای نظام تامین مالی متناسب با روستاها بوده که ایجاد صندوق های خرد محلی در جوامع روستایی از آن جمله می باشد.

او اضافه کرد: در حال حاضر با برگزاری منظم جلسات آموزشی و توجیهی در راستای توانمندسازی زنان روستایی ۴۰ طرح صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید استان ایجاد و حمایت مالی شده است.

۶۰۱۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha