۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1295
کد خبر: 83379694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض به شرایط نامناسب پناهجویان در آمریکا

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبر: 83379694
اعتراض به شرایط نامناسب پناهجویان در آمریکا

تهران- ایرنا- سیاست‌های سختگیرانه رئیس جمهور آمریکا در مناطق مرزی تاکنون به مرگ تعدادی از پناهجویان منجر شده است. وضعیت پناهجویان در مراکز بازداشت نیز مناسب نیست، این موضوع به اعتراضاتی در آمریکا منجر شده است.

بازداشت مهاجرانی که از مرزهای جنوبی وارد آمریکا می‌شوند به اعتراضات خیابانی منجر شد. صدها تن از مردم آمریکا به خیابان‌های واشنگتن آمدند و نسبت به سیاست‌های دولت در بازداشت مهاجران اعتراض کردند معترضان خواستار تعطیلی مراکز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان که بنرهایی با این عنوان که «کمپ‌ها را ببندید»، «بازداشت بی پایان شکنجه است»، «آمریکا را دوباره انسانی سازیم» و «انسان باشید» در دست داشتند، در نزدیکی کاخ سفید گرد هم آمدند.

گروه‌های حامی حقوق مهاجران مانند «اتحادیه آزادی‌های مدنی» و «پروژه حقوق مهاجران شمال غرب» علیه این سیاست دولت آمریکا که قرار است از روز ۱۵ جولای / ۲۴ تیر اجرایی شود در دادگاه آمریکا شکایت کرده بودند.

حدود ده روز پیش ۳ تیر ۱۳۹۸ تصویری از اجساد بی جان یک پدر مهاجر که دختر ۲۳ ماهه‌اش را در آغوش داشت در کنار رود ریو گراندن در مکزیک منتشر شد. این مرد در تلاش برای عبور از این رودخانه و ورود به آمریکا همراه دختر نوزادش غرق شده بودند این موضوع باعث خشم ملی علیه سیاست مهاجرت دولت ترامپ شد که مهاجران را مجبور می‌کنند در حالی که در انتظار بررسی درخواست پناهندگیشان هستند در مکزیک منتظر بمانند.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که یک قاضی فدرال در سیاتل سیاست دولت آمریکا را مبنی بر بازداشت هزاران مهاجر در مدتی که روند قضائی پرونده آن‌ها طی می‌شود را لغو کرد.

قاضی مارشا پچمن می‌گوید که افرادی که به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده و بازداشت می‌شوند می‌توانند با ضمانت آزاد شوند.

اخیراً نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ خواست تا تغییراتی را در سیاست‌های مربوط به بازداشت و نگهداری مهاجران در مناطق مرزی اعمال کند. پلوسی از ترامپ خواسته است تا اقدامات خاص و فوری را برای اصلاح وضعیت موجود اتخاذ کند. این در حالی است که اختلافات کاخ سفید و کنگره بر سر طرح تقویت امنیت مرز مکزیک همچنان پابرجاست.

پلوسی همچنین از ترامپ خواسته است تا این مساله را تضمین کند که کودکان مهاجر بیشتر از ۹۰ روز در مراکز نگهداری و بازداشت مهاجران تحت نظر نخواهند بود و وزارت بهداشت آمریکا نیز باید در صورت فوت هر یک از کودکان مهاجر، ظرف ۲۴ ساعت این مساله را به اطلاع کنگره برساند.

نامه پلوسی در شرایطی علنی شد که خشم و نگرانی‌ها در جامعه آمریکا درباره وضعیت مهاجرانی که در مراکز بازداشت و نگهداری در مناطق مرزی به سر می‌برند، به شدت افزایش یافته است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهادات خود در خصوص تغییر سیاست‌های مربوط به رفتار و برخورد با مهاجران در مناطق مرزی را در طرحی که هفته گذشته به تصویب رسانده‌اند، گنجاندند.

تعدادی از دموکرات‌ها پس از بازدید از مناطق بازداشت و نگهداری مهاجران در مناطق مرزی، به شدت نسبت به وضعیت سلامت و بهداشت مهاجران ابراز نارضایتی و نگرانی کرده‌اند. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از دولت ترامپ خواسته‌اند تا استانداردهای زندگی در مراکز نگهداری مهاجران در مناطق مرزی را ارتقا دهد.

چند روز پیش مجلس نمایندگان ایالات متحده پیش‌نویس لایحه اختصاص کمک مالی به مبلغ ۴.۶ میلیارد دلار برای بهبود شرایط مهاجران تبعه کشورهای آمریکای لاتین را با ۳۰۵ رأی مثبت در مقابل ۱۰۲ رأی منفی تصویب کرد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره پیش‌نویس لایحه فوق گفت: کودکان همواره در اولویت ما هستند. امیدواریم این لایحه در اسرع‌وقت به صورت قانون درآید.

دونالد ترامپ از ابتدای آغاز به کار خود در کاخ سفید سیاست‌های سختگیرانه‌ای علیه مهاجران در پیش گرفته است که واکنش‌ها و انتقادات زیادی را در داخل و خارج از این کشور داشته است. برخی از این سیاست‌ها از سوی دادگاه‌های آمریکا لغو شده، اما اجرای بسیاری دیگر از آنها هزاران مهاجر را با مشکلات شدیدی در مرزها و در مراکز بازداشت مواجه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha