۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2285
کد خبر: 83379868
T T
۰ نفر

عملیات جمع آوری سلاح بدون مجوز در کابل شدت گرفت

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83379868
عملیات جمع آوری سلاح بدون مجوز در کابل شدت گرفت

کابل-ایرنا- برای مبارزه با دهشت افکنی و جلوگیری از قتل و غارت مسلحانه در کابل، پلیس پایتخت افغانستان به عملیات جمع آوری سلاح بدون مجوز شدت بخشید.

پیش از این، فرمانده پلیس کابل از وجود بیش از ۸۰ هزار سلاح شخصی سبک و نیمه سنگین بدون مجوز در دست شهروندان پایتخت افغانستان خبر داده بود.

نیروهای امنیتی در کابل علاوه بر افزایش مراکز ایست و بازرسی در شهر، عملیات های شبانه را برای دستگیری افراد مسلح ساماندهی کرده اند.

وزارت داخله افغانستان روزانه دهها فرد مسلح را بهمراه تجهیزات نظامی دستگیر می کند، موضوعی که با استقبال شهروندان کابل روبرو شده است.

به اعتقاد فعالان حوزه های اجتماعی، در دسترس بودن سلاح ارزان، موجب شده است تا نزاع ها و سرقت های کوچک در کابل منجر به قتل شود.

شماری از آگاهان سیاسی در کابل معتقدند جمع آوری گاه و بیگاه سلاح از دست مردم نمی تواند برای بلندمدت از آمار جرم و جنایت در این شهر بکاهد.

آنان بر تصویب قوانینی اصرار می ورزند که هزینه حمل سلاح بدون مجوز را آنقدر بالا ببرد که کسی جرات نداشته باشد سراغ اسلحه برود.

جنگ چهل ساله در افغانستان و نزاع های قومی موجب شده است که صدها هزار شهروند این کشور در خانه های خود سلاح بدون مجوز نگهداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha