۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83381022
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جوان ترین و مسن ترین کنکوری های ۹۸

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83381022
جوان ترین و مسن ترین کنکوری های ۹۸

تهران- ایرنا- کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که از صبح امروز - ۱۳ تیرماه - آغاز شده است ۲ داوطلب جوان و مسن از استان های کرمانشاه و تهران دارد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، در کنکور سراسری امسال سیاوش دینوری متولد سال ۱۳۱۷ مسن‌ترین داوطلب کنکور ۹۸ است که در گروه علوم انسانی از استان کرمانشاه و امیرمحمد کاملی متولد سال ۱۳۸۳ در گروه علوم تجربی از استان تهران شرکت کردند.

یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۰۵ نفر در کنکور سراسری ۹۸ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷ نفر مرد هستند. آزمون سراسری امسال در ۳۸۱ شهرستان و بخش کشور، ۵۱۸ حوزه امتحانی، ۱۹ کشور خارجی و در ۲۰ حوزه امتحانی خارج از کشور در حال برگزاری است.

بر اساس برنامه زمان بندی شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر همین روز، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان مرد هستند.

از نظر وابستگی سازمانی حوزه‌ها در کنکور سراسری، ۳۲ درصد به آموزش و پرورش و ۶۸ درصد به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی، دانشگاه‌های پیام نور، غیردولتی‌ها، فنی و حرفه‌ای همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha