۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۶
کد خبر: 83381757
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کمانچه نوازی کلهر در دیار هگمتانه آغاز شد

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۶
کد خبر: 83381757
کمانچه نوازی کلهر در دیار هگمتانه آغاز شد

همدان- ایرنا- کنسرت «شهر خاموش» استاد کیهان کلهر در میان شور و استقبال مردم دیار هگمتانه آغاز شد و امشب و فردا شب همدان میزبان کمانچه نوازی این موزیسین بین المللی است.

رئیس انجمن موسیقی همدان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته استاد کلهر دعوت مردم همدان را قبول کرده و با گروه ارکستر خود در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین حضور یافت.

علی آقامحمدی افزود: در برنامه امشب و فردا شب قطعه «شهر خاموش» که از طولانی‌ترین قطعات ساخته شده توسط این استاد بین المللی موسیقی است اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این قطعه تلفیقی از بداهه‌نوازی و موسیقی از پیش نوشته و بازتاب حالاتی چون خشم، ترس و درد است که استاد کلهر این قطعه را به قربانیان فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه تقدیم می‌کند.

آقامحمدی گفت: کنسرت «شهر خاموش» از نوع موسیقی بی کلام و گروه ارکستر استاد کلهر نیز هفت نفره و ترکیبی از سازهای زهی، کنترباس، ویولن آلتو و ویولن سل است و استاد نیز همچون همیشه دست به کمانچه و سه تار برده و هنرنمایی می‌کند.

به گفته رئیس انجمن موسیقی همدان ظرفیت پذیرش سالن مجتمع ابن سینا محدود است و بسیاری از علاقه مندان استاد کلهر نتوانستند از این برنامه بهره مند شوند.

محمدی تاکید کرد: بلیت کنسرت «شهر خاموش» در همان دقایق اولیه به فروش رفت و فرصت از دست بسیاری از علاقه مندان موسیقی اصیل ایرانی رفت.

امشب ۵۰۰ نفر به تماشای هنرنمایی استاد کلهر نشسته و از نوای دل انگیز ساز و آوازش لذت می‌برند.

۷۵۲۷/‏۲۰۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha