تحریم ایران، سوریه و مقاومت جنگ استعماری جدید است

بیروت - ایرنا - معاون رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: فشارهای آمریکا و متحدانش بر ملت های عرب و مسلمان و نیز تحریم های ظالمانه علیه ایران، سوریه و مقامت، جنگ استعماری جدید است.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، علامه شیخ «علی الخطیب» در خطبه نماز جمعه در مسجد «لبایا» در «بقاع غربی» اظهار داشت: جنگ استعماری جدید در دو بخش سخت و نرم در جریان است و مقابله با آن نیازمند هوشیاری، صبر و تدبیر و نیز پایبندی به اصول اقتدار مسلمانان و پیش از همه وحدت و مقاومت و کوتاه نیامدن از حقوق خود است.

وی تصریح کرد: فلسطین سرزمین عربی و اسلامی به پایتختی قدس است و تنها راه حل قضیه فلسطین، بازگشت پناهجویان فلسطینی به کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس است همانطور که تنها راه بازپس گیری فلسطین، مقاومت و مبارزه است.

الخطیب در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: ثبات و امنیت داخلی، خط قرمز است و لبنانی‌ها باید از آنچه در جبل رخ داد، عبرت بگیرند.

وی نسبت به فتنه انگیزی، تنش زایی، ایجاد ترس و گمراهی و نیز شایعه پراکنی از سوی دشمنان لبنان و امت عربی و مسلمان هشدار داد و هدف از این اقدامات را وارد کردن لبنان به دایره هرج و مرج دانست تا از این طریق به سمت پذیرش طرح موسوم به «معامله قرن» سوق داده شود؛ طرحی که در درجه نخست، به دنبال حذف قضیه فلسطین و تقویت موضوع وطن جایگزین است.

معاون مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است و هرگز باعث نخواهد شد جمهوری اسلامی ایران از ادامه حمایت از مقاومت و ملت فلسطین دست بردارد و یا در برابر مشکلات تسلیم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha