۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1029
کد خبر: 83382707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان هدررفت آب در استان مرکزی ۲۱ و ۶ دهم درصد است

اراک - ایرنا - معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۲۱ و ۶ دهم درصد از آب تولیدی در این استان به دلایل مختلف هدر می رود.

«بهمن آنالویی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدر رفت آب در شبکه آبرسانی شهری استان به دلایل مختلف از جمله خطای داده‌ای اندازه گیری، خطای دستگاه‌های اندازه گیری و فرسودگی شبکه اتفاق می افتد.

وی اظهار داشت: کارشناسان مجموعه می‌کوشند هدر رفت پنهان که کمتر قابل شناسایی است را اصلاح کنند تا زمینه استفاده بهینه از آب در استان فراهم آید.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: پهنه بندی فشار و مدیریت شبکه به کاهش هدررفت آب کمک می کند.

آنالویی افزود: اصلاح شبکه انتقال آب از بهترین اقدامات برای جلوگیری از هدررفت آب است اما نیازمند اعتبار است که در شرایط کنونی ممکن نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: با گرم شدن هوا میزان استفاده از وسایل سرمایشی به ویژه کولرهای آبی میزان مصرف آب در استان را افزایش داده است.

آنالویی افزود: با استفاده وسایل سرمایشی آبی در تابستان امسال ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به تولید آب در شهرهای استان اضافه شده است.

وی اظهار داشت: انتظار می رود که مردم با ایجاد سایه بان، رفع نشتی شیر آب کولر و رعایت زمان استفاده؛ از هدر رفت آب جلوگیری و مصرف آب را مدیریت کنند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: این استان مشکلی برای تامین آب در شهرها ندارد و این مهم با تدابیر اندیشیده شده از سدهای در داخل استان و خارج استان فراهم شده است.

آنالویی افزود: ۵۰ میلیون مترمکعب از آب سدهای استان برای مصرف به شهرستان‌ها تزریق می‌شود درحالی که سال‌های گذشته به علت خشکسالی این مهم قابل استفاده با مشکل مواجه بود.

۴۴۷ هزار مشترک آب و ۲۵۵ هزار مشترک فاضلاب در استان مرکزی از خدمات شبکه بهره مند می شوند.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏