۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83383198
T T
۰ نفر

روسیه روابط با مادورو را توسعه می دهد

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83383198
روسیه روابط با مادورو را توسعه می دهد

مسکو – ایرنا – رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریکی به نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به مناسبت روز استقلال این کشور به وی وعده داد که روابط دوکشور بیشتر و بهتر خواهد شد.

در پیام روز شنبه ولادیمیر پوتین به مادورو خاطرنشان شده است: روابط بین دو کشور (روسیه و ونزوئلا) در راستای مشارکت راهبردی همه جانبه توسعه می یابد.
وی افزود: همکاریهای دو کشور در عرصه های سیاسی، بازرگانی، انرژی، علوم و تکنولوژی و سایر حوزه ها به سطح عالی رسیده است.
رئیس جمهوری روسیه در پیام خود خاطرنشان کرد که کشورش به حمایت مستمر از دولت قانونی ونزوئلا در حل مسائل پیچیده این کشور ادامه می دهد.
وی در بخش دیگری از پیام نوشت: نیکلاس بزرگوار از صمیم قلب برایت آرزوی موفقیت و سلامتی و برای شهروندان ونزوئلایی نیز صلح و رفاه مسالت می کنم.
گفتنی است روسیه از دو دهه پیش و از دوره حکومت هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا با این کشور روابط گسترده دارد و دو کشور در حوزه های مهمی همچون فنی-نظامی و نفت و گاز همکاری می کنند.
مشکلات اقتصادی ماههاست ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته‌اند.
در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت "نیکلاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.
ونزوئلا همچنان بدنبال راه های مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.
در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه، ایران و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha