۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83398675
T T
۰ نفر
روسیه بار دیگر خواستار آغاز مذاکرات بین دولت و مخالفان ونزوئلا شد

مسکو – ایرنا – وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش همچنان از آغاز مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور برای برون رفتن کاراکاس از بحران سیاسی ایجاد شده استقبال می‌کند.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کامینا جانسون اسمیت وزیر خارجه جامائیکا گفت: ما علاقه مند هستیم که دولت ونزوئلا و مخالفان آن هرچه سریع‌تر برای خروج از بحران این کشور توافق کنند و از مذاکراتی که در فرمت مذاکرات اسلو برگزار می‌شود استقبال می‌کنیم.
وی همچنین رضایت خود را از روابط روسیه و جاماییکا ابراز و خاطرنشان کرد که دو کشور در عرصه بین المللی ازجمله در سازمان ملل روابط و همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر دارند و ساز و کار گفت وگوهای دیپلماتیک در چارچوب وزارت خارجه دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه مهم است.
کامینا جانسون اسمیت وزیر خارجه جامائیکا نیز بر مخالفت کشورش با مداخله خارجی در ونزوئلا و حل مسائل این کشور توسط طرف‌های ونزوئلایی تاکید کرد.
وی گفت: ما می‌خواهیم که مذاکرات بین طرف‌های ونزوئلایی آغاز شود و همه مسائل این کشور برای برقراری ثبات در آن حل و فصل شود.
جانسون اسمیت این را نیز گفت که دولت متبوعش امکان همکاری کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بررسی و برای این منظور تلاش می‌کند.
ونزوئلا از ۲۳ ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است، ماجرا از آنجا آغاز شد که خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی، در خیابان سوگند ریاست جمهوری خورد و خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.
برخی از کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بی طرف در ونزوئلا شدند.
این درحالی است که کشورهایی همچون ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور و ترکیه با حمایت کامل از مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خواندند.
بر اساس آخرین نظرسنجی که از سوی مؤسسه نظرسنجی 'هینترالیسس' برگزار شد، ۸۶ درصد از مردم ونزوئلا با دخالت نظامی آمریکا در کشورشان مخالفند.

بر اساس این نظرسنجی، مردم ونزوئلا آشکارا اعلام کرده‌اند که با هرگونه دخالت نظامی آمریکا، کودتای نظامی هواداران ایالات متحده در داخل کشور و همچنین تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه کاراکاس مخالف هستند.
بر اساس داده‌های آماری این مؤسسه نظرسنجی که مرکز آن در شهر کاراکاس است، ۸۶ درصد از مردم ونزوئلا اعلام کرده‌اند که با دخالت نظامی آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی مادورو رئیس جمهوری کشورشان مخالفند. تنها ۱۲ درصد با این موضوع مخالفت کرده‌اند و دو درصد نیز در این خصوص ابراز تردید کرده‌اند.
همچنین بر اساس این نظرسنجی، ۸۱ درصد از سوال شوندگان، مخالفت خود را با تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورشان که به منظور سرنگونی دولت مادورو انجام شده است، اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha