۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83383700
T T
۰ نفر

دوره آموزشی داوری پرش با اسب در همدان برگزار شد

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83383700
دوره آموزشی داوری پرش با اسب در همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- دوره آموزشی و بازآموزی داوری مسابقات پرش با اسب به میزبانی همدان برگزار شد.

رئیس هیات سوارکاری همدان گفت: روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوه داوری یازده تن از داوران برجسته استان های همدان و تهران زیر نظر رخشان رادپور از مدرسان مطرح داوری کشور آموزش های لازم را فرا گرفتند.

سید سعید برقعی اضافه کرد: با توجه به مصوبه کمیته آموزش فدراسیون سوارکاری در معرفی همدان به عنوان پایلوت آموزشی غرب کشور و همچنین کمیته داوران فدراسیون در برگزاری دوره های بازآموزی برای داوران پرش با اسب در هر سال، این دوره به میزبانی همدان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره داوران با آخرین تغییرات قوانین فدراسیون جهانی و موارد خاص در قضاوت رویدادهای پرش با اسب آشنایی یافتند.

برقعی یادآور شد: رخشان رادپور مدرس این دوره از داوران سطح سه و طراح مسیر و ناظر فنی سطح چهار بین المللی فدراسیون جهانی سوارکاری بود.

وی گفت: در این دوره تغییرات مهم مقررات ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ داوری سوارکاری، نحوه اعمال جرائم و بایدها و نبایدهای داوری در شرایط روز ورزش سوارکاری در سطح جهانی و به ویژه اخلاق در داوری مورد بحث قرار گرفت.

در کارنامه رادپور طراحی مسیر و نظارت فنی و قضاوت در مسابقات متعدد قهرمانی آسیایی و بازیهای آسیایی، قهرمانی اروپا و منطقه پاسیفیک، ریاست کمیته پرش فدراسیون آسیایی، سرپرست سوارکار ایرانی در المپیک سیدنی و دبیر فدراسیون سوارکاری ایران به چشم می خورد.

همدان یکی از استان های فعال در داوری سوارکاری کشور است.

کمیته داوران و کلانتران هیات ورزشی سوارکاری استان همدان دارای ۲۱ عضو فعال در مسابقات پرش با اسب استانی و ملی است.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha