۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۲۴
کد خبر: 83383841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه آستارا: تامین محتوای دینی در فضای مجازی ضروری است

آستارا-ایرنا- امام جمعه شهرستان آستارا گفت: دولت زیرساخت های ارتباطات و فضای مجازی را فراهم کرده است و باید از این ظرفیت برای تامین و ترویج معارف دینی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز شنبه در آئین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دفتر امام جمعه آستارا اظهار داشت: باید با بهره گیری از ابزار فرهنگ و هنر، مخاطب را به سمت ارزش‌ها و معارف اسلامی سوق دهیم و تنها از این طریق می‌توان در جنگ نرم دشمن پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌های اختصاص یافته برای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در شهرستان جوابگوی نیاز نیست اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در مساجد, از ظرفیت مردمی نیز بهره گرفته شود.

وی بیان کرد: حدود شش هزار نفر در ۵۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد آستارا عضو هستند و کسی که مسئولیت کانون فرهنگی و هنری را به دست می‌گیرد باید صاحب‌نظر و کارشناس مسائل فرهنگی باشد.

حافظ نیا گفت: کار در فضای مجازی نیازمند فکر جمعی است و باید در کانون‌های مساجد کارگروه‌هایی با حضور متخصصان این حوزه تشکیل و محتوای فضای مجازی تأمین شود.

امام جمعه آستارا افزود: در تأمین محتوای مناسب فضای مجازی در کشور کم کاری شده است و دشمن از این فضا علیه ما استفاده می‌کند و باید برنامه ریزی درست و تخصصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مساجد، پایگاه‌های مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان است و باید با جذب نوجوانان و جوانان، آنها را در مقابله با توطئه‌های دشمن بیمه و حمایت کنیم.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای ۸۷ مسجد است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ / ‏۶۰۳۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha