شناسنامه سلامت برای نوآموزان زیر پوشش طرح سنجش در خراسان رضوی صادر شد

مشهد- ایرنا- ۸۳ درصد کودکان خراسانی آماده ورود به دبستان که امسال تاکنون تحت معاینات طرح سنجش سلامت قرار گرفته اند موفق به دریافت شناسنامه سلامت شدند و معرفینامه ثبت نام در کلاس اول ابتدایی مدارس این استان را دریافت کردند.

طرح سنجش سلامت برای بررسی شاخص‌هایی همچون بینایی، شنوایی، تکلم و آمادگی ذهنی همه ساله برای کودکان آماده ورود به تحصیلات ابتدایی دبستانی صورت می گیرد. بر این اساس ثبت نام در پایه اول ابتدایی با ارائه "شناسنامه سلامت" انجام می‌شود.

امسال به همین منظور ۶۵ پایگاه اولیه، پنج پایگاه تخصصی و ۶۰ پایگاه تخصصی مجازی در خراسان رضوی فعال شده و تاکنون در این چارچوب ۳۰ هزار کودک مراحل مختلف طرح سنجش را پشت سر گذاشته اند. بر این اساس ۲۴ هزار و ۹۰۰ کودک خراسانی آماده ورود به دبستان "شناسنامه سلامت" و مجوز ثبت نام در پایه اول ابتدایی را گرفتند.

کارشناس مسئول تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: والدین ۶۰ هزار کودک آماده ورود به دبستان در سطح این استان امسال برای شرکت در طرح سنجش سلامت فرزندانشان نوبت گیری و ۳۰ هزار کودک از این تعداد مراحل سنجش سلامت پیش از ورود به دبستان را طی کرده اند.

بهروز صادق مقدم افزود: پنج هزار و ۱۰۰ کودک از مجموع ۳۰ هزار نفری که سلامت آنان برای ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفت، نیازمند معاینات بیشتر تشخیص داده شدند لذا برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر به بخش تخصصی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: پایگاه‌های تخصصی اجرای طرح سنجش برای بررسی دقیق‌تر سلامن نوآموزان در شهرهای مشهد، نیشابور و سبزوار برپا شده اند. در صورت ارجاع کودک از پایگاه اولیه سنجش به پایگاه تخصصی، از طریق سامانه طراحی شده نوبت گیری، زمان و مکان مراجعه مشخص و به والدین اعلام می‌شود. در این مرحله نیز ارائه خدمت و صدور شناسنامه سلامت به همین صورت می گیرد.

کارشناس مسئول تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

پارسال سلامت ۱۳۳ هزار نوآموز خراسانی در چارچوب اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد پایش قرار گرفت. این تعداد نسبت به سال پیش از آن ۱.۷ درصد بیشتر بود.

خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.

۷۴۹۶/‌۱۸۵۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha