۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83384895
T T
۰ نفر

بیشتر شهرک‌های اقماری زنجان مدرسه ندارند

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83384895
بیشتر شهرک‌های اقماری زنجان مدرسه ندارند

زنجان - ایرنا - بر اساس اعلام متولیان آموزش و پرورش استان، بیشتر شهرک‌های اقماری شهر زنجان فاقد مدرسه هستند و دانش‌آموزان مجبورند با طی مسافت طولانی سر کلاس درس حاضر شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر شهرک‌های شهر آرا، الهیه، شهرک غرب، پونک و گلشهر کاظمیه فاقد مدرسه هستند و تداوم این مساله مشکلاتی را برای گروه‌های هدف ایجاد کرده است.

حسین حسنلو افزود: بر این اساس زمین مورد نیاز برای احداث فضای آموزشی برای شهرک‌های اقماری شهر زنجان فراهم شده، اما منابع و اعتبارات دولتی پاسخگوی رفع مشکلات این بخش نیست و در این میان مشارکت خیرین نقش بسزایی در پیشبرد برنامه‌های این بخش دارد.

وی اضافه کرد: هر چند با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با همکاری خیرین فضای آموزشی در حال ساخت قرار دارد، کافی نیست و در این ارتباط باید شتاب بخشی لازم انجام گیرد.

این مسئول ادامه داد: هدایت دانش‌آموزان شهرک‌های اقماری فاقد مدرسه به مدارس دیگر به طور طبیعی شمار دانش آموزان را به مراتب افزایش می‌دهد و حتی آمد و شد را با سختی مواجه می‌کند.

حسنلو با اشاره اجرا نکردن ماده ۱۸ قانون شورای آموزش و پرورش در شهرک‌های اقماری افزود: مشکلی که در ساخت مدارس در شهرک‌های اقماری وجود دارد به اجرای این ماده مهم باز می‌گردد رفع آن می‌تواند مشکلات ناشی از آن را به مراتب کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده ۱۸ شورای آموزش و پرورش افرادی که شهرک احداث می‌کنند موظف هستند مدارس را در کنار شهرک بسازند.

تعداد مدارس استان زنجان از ۲ هزار و ۳۹۱ به ۲ هزار و ۴۴۰ مورد در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ رسید.

۸۰۶۸/‌۹۶۴۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha