۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83385266
T T
۰ نفر

وزیر خارجه عمان با اسد دیدار کرد

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83385266
وزیر خارجه عمان با اسد دیدار کرد

تهران - ایرنا - «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان روز یکشنبه در دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و تحولات منطقه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش وزارت خارجه عمان، بن علوی در این دیدار سلام «سلطان قابوس» پادشاهی عمان را به اسد ابلاغ کرد.

دو طرف در این دیدار توسعه روابط دو جانبه و راهکارهای تقویت ثبات و امنیت در منطقه را بررسی کردند.

همزمان با سفر امروز بن علوی به دمشق نشست کمیته مشترک دو کشور به ریاست وی و ولید المعلم وزیران خارجه عمان و سوریه برای بررسی راهکارهای توسعه روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای تشکیل شد.

عمان از کشورهایی است که در طول بحران سوریه ضمن حفظ روابط با دمشق همواره موضعی مستقل و مثبت در ارتباط با تحولات این کشور داشت.

پس از آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ و در حالی که بسیاری از دولت‌های عربی منطقه به حمایت از مخالفان بشار اسد اعم از معارضان و گروه‌های تروریستی برآمدند، پادشاهی عمان از همان روزهای آغازین بحران سوریه مخالفت خود را با اقدامات مسلحانه جهت براندازی دولت سوریه اعلان و به حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه تمایل داشت.
در همین راستا و برخلاف سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، سفارت این کشور همچنان در دمشق باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علاوه بر آن ضرورت یافتن راه حلی سیاسی برای جنگ داخلی سوریه در مذاکرات پیشین میان مقامات دو کشور نیز از طرف یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان مورد تأکید قرار گرفت.
سفر غیرمنتظره وزیر امور خارجه عمان به سوریه در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵ (مصادف با ۴ آبان ۱۳۹۴) و ملاقات وی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، صفحه جدیدی از تلاش‌های میانجیگرانه عمان در بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی گشود.
به رغم اینکه کشور عمان یکی از متحدین ایالات متحده در ساحل جنوبی خلیج فارس به شمار می‌رود، اما رویکرد متفاوت‌تری از سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس نسبت به مسائل مهم منطقه‌ای از جمله بحران سوریه اتخاذ کرده و از روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران هم بهره مند است.

برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در طول بحران ۹ ساله سوریه حمایت های همه جانبه ای را از تروریست ها در سوریه انجام دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha