۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83385734
T T
۰ نفر
دستگاه‌های اجرایی مشکلات مبارزه با موادمخدر را تبیین کنند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر را تبیین کنند تا تدابیر لازم برای آنها سنجیده شود.

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: این مشکلات به صورت فهرست ویژه ای تعیین شود و در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد تا در سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به این استان پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: مواد مخدر و اعتیاد امری در حال شیوع است و باید با عمل به وظیفه خود مبارزه لازم علیه آن صورت گیرد.
وی از عدم حضور برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسه مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد و گفت: این امر قابل قبول نیست و باید برخوردهای لازم با این مدیران صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در این استان وجود دارد که در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتیاد و مواد مخدر فعالیت دارند.
علی مصطفوی افزود: شناسایی خیران و تشویق آنان برای فعالیت در امر مبارزه با مواد مخدر از اهداف ما بوده و در این زمینه نیز کارهایی صورت گرفته که نتایج آن مشخص می‌شود.
وی ادامه داد: باید دستگاه‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند و همه با هم متحدانه در محور نیروی انتظامی عمل کنند.
وی بازگشت پذیری معتادان را از مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: باید تدابیری در این خصوص اندیشیده و از بروز آن جلوگیری شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز گفت: در سه ماه نخست امسال سه هزار و ۵۳۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.
سردار مسعود خرم نیا افزود: در این رابطه یکهزار و ۹۸ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در مناطق مختلف استان دستگیر شده است.
وی اضافه کرد: میزان کشف مواد مخدر در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی امسال نیز ۹۲۵ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ماده ۱۶ محل نگهداری معتادان معرفی شده‌اند.
ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با دستور امام (ره) در سال ۱۳۵۸ و پس از تشکیل ستاد جنگ برای خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی تشکیل شد؛ تشکیل این ستاد توجه و تدبیر امام در آن زمان به موضوع مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد.
پیگیری راه‌اندازی مرکز TC بهزیستی، راه‌اندازی مهدکودک در زندان ارومیه و راه‌اندازی مذکر مشاوره اعتیاد از مصوبات این جلسه بود.
۹۹۱۸/۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha