۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۷:۵۹
کد خبر: 83385927
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران- ایرنا- بررسی گزارش وزارت جهاد کشاورزی درخصوص مبارزه با ملخ‌های صحرایی در جلسه هیأت دولت، ابراز خوشبینی زنگنه از افزایش صادرات نفت در آینده، اعلام طراحی اندروید ایرانی از سوی آذری جهرمی، ادامه انتقادها به سیاست ضد ایرانی ترامپ، گزارش پولیتیکو از اشتیاق آمریکا برای مذاکره با ایران و اذعان داماد ترامپ به شکست کنفرانس بحرین مهمترین خبرهای ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- وزارت جهاد کشاورزی گزارشی درباره اقدامات انجام شده برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ۹ استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و ایلام در جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ریاست رئیس جمهوری ارائه کرد.

* تهران- بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با تاکید براینکه به صادرات نفت در آینده امیدوار هستم به طعنه گفت: «اگر دوستان اجازه دهند از عهده دشمنان بر می آییم.»

* تهران- مدت‌ها قبل طراحی و توسعه اندروید ایرانی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و با تحریم گوگل علیه کاربران ایرانی مدتی قبل این مساله کمی داغ‌تر شد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب (یکشنبه) از طراحی این سیستم عامل توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف خبر داد.

* تهران- مدیر دفتر بازرسی و ارزیابی خدمات شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: اقدامات لازم در راستای قطع برق برخی سازمان‌ها و اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند در دستور کار تیم‌های ارزیاب قرار گرفته است.

* تهران- مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه گفت: هم اکنون ناوگان مترو تهران به یک هزار واگن جدید نیاز دارد.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- سناتورها و فعالان سیاسی آمریکا پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران نسبت به افزایش غنی سازی اورانیوم، انتقادهای شدیدتری را متوجه سیاست‌های دولت ترامپ کرده و آن را احمقانه خوانده اند.

* تهران- پایگاه تحلیلی - خبری پولیتیکو آمریکا نوشت: هر چه از زمان خروج امریکا از برجام می‌گذرد، واقعیت‌های سیاسی دونالد ترامپ را به مذاکره مشتاق تر می‌کند اما ایران علاقه‌ای برای انجام آن نشان نمی‌دهد.

* تهران- "جرد کوشنر" داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب به صورت تلویحی اذعان کرد که گروه‌های مختلف فلسطینی، کنفرانس اقتصادی منامه بحرین را به شکست کشاندند.

* تهران- برادر امیر قطر یکشنبه شب خطاب به چهار کشور تحریم کننده این کشور بویژه عربستان نوشت: دوحه بدنبال جنگ نیست، اما در صورت لزوم آمادگی این کار را دارد.

* تهران- سفیر آمریکا در کویت یکشنبه شب گفت: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و تلاش می‌کنیم از خود در برابر تهدیدات دفاع کنیم.

* تهران- مجله فارن پالیسی بامداد دوشنبه نوشت: محمد بن سلمان در حالی خواهان به تصویر کشیدن خود به عنوان رهبر اصلاحات عربستان در دنیای بیرون است، که سرکوب‌های وی علیه مخالفان و زندانیان، تصویری دیگری از وی به تصویر کشیده است.

* تهران- حزب "عدالت و توسعه" مغرب بامداد دوشنبه در مخالفت با مواضع دولت کشورش اعلام کرد که معامله قرن جانبداری یکجانبه و مطلق کاخ سفید از رژیم صهیونیستی و در تعارض آشکار با الزامات حقوق بین الملل و قوانین جامعه جهانی است.

* تهران- تارنمای پولیتیکو بامداد دوشنبه درباره گام دوم ایران در کاهش تعهدات خود در برجام، نوشت: دولت ترامپ که زمانی مدعی بود که گزینه‌های مختلف علیه ایران روی میز دارد، هم اکنون با گزینه‌های کمتری مواجه است.

* نیویورک- رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تقبیح توافق هسته‌ای ایران که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است، مدعی شد ایران هرگز نباید سلاح اتمی داشته باشد.

* تهران- «راب مالی» یکی از اعضای تیم آمریکا در مذاکرات کننده هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ گفت: ترامپ علاوه بر بی اعتبار کردن مفهوم مذاکرات باعث شده تا بی اعتمادی در داخل ایران به آمریکا نیز افزایش یابد.

* تهران- ریچارد نفیو که از وی به عنوان "معمار تحریم‌های ضد ایرانی دوره اوباما" یاد می‌شود، در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران توئیت کرد: عده‌ای فکر می‌کردند که اگر برجام را نقض کنند، ایران دست رو دست خواهد گذاشت و پاسخی نخواهد داد.

* لندن- سه ماه مانده به پایان مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مؤسسه تحقیقاتی فالکرام در گزارشی هشدار داد که این کشور در آستانه رکود اقتصادی قرار گرفته است.

* لندن- «سید حسین موسویان» سخنگوی سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به گام دوم ایران در راستای کاهش تعهداتش در برجام تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید متوجه شود، ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود.

* تهران- شرکت بوئینگ آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: یک شرکت خطوط هوایی عربستان با پس گرفتن سفارش خرید بوئینگ ۷۳۷ مکس، به دنبال جایگزین کردن سفارش خود با هواپیماهای ۳۲۰ ایرباس فرانسه است.

* تهران- "ایهود باراک" نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی یکشنبه شب هرگونه همکاری با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را رد کرد.

* نیویورک- وزیر خارجه آمریکا با تکرار بخشی از بیانیه گذشته خود، خواست تا جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطحی غنی سازی هسته‌ای نداشته باشد.

* تهران- «ویلیام ولد» رقیب و هم حزبی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت که رئیس کاخ سفید اشتباهات بزرگی در سیاست خارجه انجام داده است.

* چابهار- سفیر دهلی نو در تهران گفت: حجم کالاهای اساسی که از طریق بندر چابهار بین ایران و هند مبادله می‌شود تلاش می‌کنیم افزایش یابد و اقلام دیگری نیز به این کالاها اضافه شود.

* چابهار- سفیر دهلی‌نو در تهران گفت: چابهار فرصت‌های سرمایه گذاری بی شماری دارد و می‌تواند برای هند از جهات مختلف مهم باشد.

* تهران- شبکه تلویزیونی یورونیوز روز یکشنبه در گزارشی از بازار ارز ایران اعلام کرد: روند قیمت دلار در ایران در روزهای اخیر رو به کاهش گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha