۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83385954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایدارسازی ۳۰ ساله آب شهرهای خراسان شمالی

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۰
کد خبر: 83385954
پایدارسازی ۳۰ ساله آب شهرهای خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- هم اینک ۱۰۰ حلقه چاه در استان خراسان شمالی در دست بهره برداری است که برای پایدارسازی منابع آب شهری تا ۳۰ سال آینده، باید ۳۲ حلقه چاه در استان حفر و تجهیز شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنون ۲۰ حلقه چاه در شهرهای استان حفر شده و حفر ۱۲ حلقه چاه هم در دست پیگیری است و در تلاشیم از منابع اعتباری مربوط به شهرهای دارای تنش آبی مبالغی را جذب استان کنیم تا حفر و تجهیز این ۳۲ حلقه چاه شتاب گیرد.

غلامحسن ساقی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این ۳۲ حلقه چاه، تأمین آب تمام شهرهای استان تا سه دهه آینده تضمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: اکنون ۸۰ درصد از جمعیت شهری استان در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین ساکن هستند و بخش زیادی از آب مورد نیاز این مشترکان از آب های سطحی تأمین می‌شود.

ساقی گفت: منابع آب سطحی وابستگی کامل به میزان بارندگی‌ها دارد و با کاهش میزان بارش‌ها، منابع آب سدها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بر این اساس برای تأمین منابع آب پایدار، حفر و تجهیز چاه در شهرها در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در سه ماهه امسال ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب سالم و بهداشتی در مدار مصرف مشترکان این شرکت قرار گرفته که حدود چهار میلیون مترمکعب از این میزان از منابع سطحی در سه سد شیرین دره، بیدواز و بارزو استحصال شده و مابقی از منابع زیرزمینی برداشت شده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ۲۰۰ هزار مشترک آب دارد.

۷۱۸۵/‏‬۵۱۳۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha